Hvordan komme til Warszawa?

For noen dager siden har vi presentert noen grunner til å besøke Polens hovedstad Warszawa. I dag skal jeg fortelle litt om hvordan kan man komme dit.

Som jeg har skrevet tidligere, det er mulig å komme fra Oslo til Warszawa for bare 150 kroner tur-retur (inlegget om flyforbindelser mellom Norge og Polen finner du her).  Man må bare finne en av mange billige flyvninger av Wizzair (fra flyplassen Oslo Torp) eller Ryanair (fra Oslo Rygge). De flyr til Warszawa flere ganger i uka.
 

BaRYY8xAoc8

Hvis man ønsker seg litt mer komfort, kan man velge flyselskapet Norwegian, og ta en fly fra Oslo Gardemoen til Warszawa. Prisene er ikke spesielt høye heller. Flyen tar mindre enn to timer, så det er virkelig ikke noe anstrengende reise.

Det finnes to flyplasser i Warszawa, men flyplassen Modlin er midlertidig stengt på grunn av tekniske problemer og reparasjon av rullebanen. Derfor skal jeg bare skrive om den andre, større Chopin-Flyplassen.

Chopin-Flyplassen ligger bare 10 kilometer fra sentrum, og det er godt knyttet til byen . Siden juni 2012 finnes det togforbindelse mellom flyplassen og bysenteret (SKM-tog, linjer S2 og S3-rutetider finner du her). Reisen tar omtrent 25 minutter.  Du kan også ta en buss (linje 175, 188 elle N32). En drosje fra flyplassen til bysenteret koster bare ca. 80 kroner, her finner du telefonnummer for noen av drosjeselskaper i Warszawa.

Polens hovedstad er lett tilgjeneglig, og det er sikkert verdt å besøke. Flotte shoppingsmuligheter, koselige restauranter og pulserende natteliv – alt dette (og mye mer) finner du i Warszawa, etter bare ca. 2 timer reise fra Oslo! 

BZyxBLjn0b3
 

Asia

Noen bilder i innlegget er delt fra forskjellige Instagram-kontoer. Klikk på bilder for å se Instagram-profiler. 

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top