Street art i Polen

I London er Banksy mest kjent, i Norge har vi Pøbel og Dolk. I dag litt om street art i Polen. Ikke alle vet at Polen er en idyll hvis det gjelder gatekunst. Her finnes det flere industriområder som tilbyr fantastiske muligheter for street art artister!

BRiIGByBoED

Dagens gatekunst (ikke bare i Polen) forteller ofte om sosiale eller politiske temaer. Gjennom street art komuniserer artister med folk på gaten og viser sine meninger om virkeligheten. Men først og fremst er street art noe som gjør bymiljøer uvanlig.

BXWhF18DlNa

I Polen finnes det en rekke street art festivaler som for eksempel Katowice Street Art. Festival, Lubelski Street Art Festival. Polske gater, spesielt i storbyene, er fylt med fantastisk gatekunst, bare se på på bildene

BRZA07qA6DF

Jeg anbefaler å legge merke ikke bare til severdigheter, men også kikke litt på fantastisk gatekunst i Polen.

Marta

Noen bilder i innlegget er delt fra forskjellige Instagram-kontoer. Klikk på bilder for å se Instagram-profiler. 

Reklame

// // // //

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

One thought on “Street art i Polen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top