Spa i Gdansk – Jacques Andre Hair & SPA

Marylin Monroe sa at Diamonds Are a Girl’s Best Friend men vi synes at det faktisk er spa, ikke diamanter 😉 I siste uke fikk vi et gavekort til Jacques Andre Hair & SPA  salongen i Gdansk. Da vi var tilbake fra spabehandlingbestemte vi at Jacques Andre er definitivt verdt å anbefale til dere! I dag kommer et innlegg om spa i Gdansk.

 

Les også om SPA i Sopot 🙂

 

 

Vi gleder oss til Spa-besøk 😉

 

Spa salongen vi har besøkt er plassert i en gammel og nydelig del av Gdansk som ligger ca. 5 minutter fra de viktigste severdigheter i byen! Jacques Andre er en dagspa der du finnerbåde frisør og hudepleiesalong med utvidet tilbud av spa behandling. Under EM i fotball 2012 har det spanske landslaget valgt nettopp denne sallongen da de trengte frisør. 😉

 

Spanske fotballspillere fornøyde med de nye frisyrene sine 😉

 

Alle ansatte har erfaring innen hud- og kroppspleie, og de snakker flyttende engelsk. De er veldig profesjonelle og vet hva de snakker om. Da vi kom inn, traff vi ei hyggelig dame i resepsjonen som ønsket oss velkommen på spa. Sallongen var full av levende lys. Stemningen der var helt fantastisk!

Slik ser det ut inne 🙂

Etter en stund var vi klar til å begynne å slappe av 😉 Asia har valgt nesten to timerskroppsmassasje, mens jeg bestemte meg for ansiktsbehantling. Det var Kasia, som er kosmetolog hos Jacques Andre, som har vurdert hva slags behandling jeg trenger. Jeg må si at hun er utrolig dyktig og hyggelig! Først fortalte hun hva behandlingen går ut på, og så satte hun i gang. Behandlingen jeg fikk heter kavitasjon peeling. Den går ut på å fjerne overflødig sebum og bakterier fra porene ved hjelp av ultralyd vibrasjon. Pelingen er en ikke-invasiv og smertefri behandling som klargjør huden til bedre absorpsjon av preparater.

Etter peelingen fikk jeg kanskje mest eksklusiv og effektiv ansiktbehandling med perler og gull. Jeg var overrasket at effekten var synlig med en gang! Ansiktet mitt så sunnere og friskere ut enn noensinne! Jeg fikk også en gratis prøve på ansiktskrem, og noen god råd hvordan ta være på ansiktet bedre. Jeg var kjempefornøyd med både resultater av behandlingen og ansatte hos Jacques Andre.

Asia bestemte seg for en «munk-massasje» som er sallongens spesialitet. Denne 2-timers massasjen av hele kroppen virker veldig avslappende. Den er forbundet med akupressur og bruk av varm aromaolje som er fuktighetsgivende og forsterker velværefølelsen. Massasjeterapeuten var opptatt at Asia hele tiden skulle ha det fint, og det var lett å se at han hadde erfaring med det han drev med.

 

 

Massasje

 

Behandlingsrom

 

Prisene hos Jacques Andre er rimelige. Her kan du kjøpe spa-pakke 3 ganger billigere enn i Norge! Et gavekort er også en bra ide 🙂

 

Siden vi er kjempefornøyd med spa behandlingen anbefaler vi å ta en tur til Jacques Andre Hair & SPA når dere har lyst til å slappe totalt av etter å ha sett byens severdigheter 🙂 Deres hjemmeside på engelsk finner du ved å klikke her.

 


Giod stemning i Jacques Andre sallongen

Vi har også en overraskelse for dere: vi har fått en rabatkode for lesere våre! 🙂 Hvis dere kommer til Jacques Andre Hair & SPA og bruker koden Besøk Polen, så får dere 10 % rabatt for alle SPA-behandlinger hos Jacques Andre. 

 

 

Vi anbefaler også Jacques Andre  NY salongen i Gdynia (Riviera Kjøpesenteret)

Les også om frisørsalongen i Gdansk (Galeria Baltycka kjøpesenteret)

 

 

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

70 thoughts on “Spa i Gdansk – Jacques Andre Hair & SPA

  1. Hei. Flott blogg dere har her! Reiser til gdansk med kjæresten i uke 40 (mandag-onsdag.) Bør vi reservere spabehandling her på forhånd, eller kan vi møte rett opp og bestille time til tirsdag tror dere?

  2. Hei
    Gøy å lese om turen deres. Tenker på å reise til Gdansk. Greit med noen tips. Men du hadde så fine briller. Kunne jeg være så frimodig å spørre om hvilket merke brillene dine har.
    Mvh Inger Helene

  3. Så fint at en kan lese litt om Gdansk her. Jeg reiser til Gdansk om et par uker for fire dager, gleder meg , men er litt spendt . Det er min første tur til Polen. Hva vil dere anbefale for en gammel dame på 65 år.

  4. Zosia: Vi anbefaler SPA Jacques Andre og frisørsalong Jacques Andre – husk at du får 10% rabatt ved å si BESØK POLEN. En fantastisk opplevelse er å spise middag ved Motlawa elva – sjekk Gdanski Bowke http://besokpolen.blogg.no/1384423392_restaurant_i_gdansk__.html
    Ellers er det masse shoppingmuligheter: Galeria Baltycka, Medison, Manhattan, Alfa Centrum, Matarnia…
    Vi anbefaler også European Solidarity Centre http://www.ecs.gda.pl/About_us

  5. Hei. Er det basseng, boblebad og slike ting man kan benytte seg av mens en venter på behandlingen man har booket?!

  6. Hei, det finnes desverre ingen basseng eller boblebad i Jacques Andre salongen. Badeannlegg ligger i Sopot og det heter Aquapark, det er verdt å reise der og benytte et par timer 🙂

  7. Takk for gode tips. Skal der med farmor om to uker. Da blir det både ansiktsbehandling, frisør og massasje på meg!

  8. Hei,
    veldig bra blogg! Til stor hjelp!
    Bør massasje bestilles på forhånd?
    Og gjelder koden deres enda?

  9. Tonii: Hei! Du kan bestille massajsen på forhånd, dette er faktisk lurt, for det hender at noen ganger er massasjerom opptatt hele dagen. Koden gjelder selvfølgelig fortsatt 🙂
    Ha en fin tur!

  10. Hvor finner vi frem til salongen? Er 3 gang vi reiser til Sopot/Gdansk og har ikke hatt tid til spa før, men denne gangen frister det. 😊 Flott reklame dere gir byen, er en by å bli glad i. 👍

  11. Hei. Jeg bare lurer på, er alle de fire forskjellige Jacque Andre salogene i Gdansk? Vi drar til helga, og vil bestille time, men vet ikke hvilken jeg bør bestille på? Og gjelder rabatten på frisør også?

  12. Marie: Hei! Tre av de salongene finnes i Gdansk, men det er enklere å finne frem to:
    Salongen på Elzbietanska gata i midten av Gdansk, den som vi skriver om i denne posten, der kan du bestille spa, frisør, manicure, massasje og forskjellige typer hudbehandlinger.
    Salongen i Galeria Baltycka har bare frisør. Rabattkoden gjelder selvsagt fortsatt i alle salongene!
    Ha en fin tur!

  13. Hei!
    Jeg skal til Gdansk på fredag.
    Gjelder rabattkupongen fremdeles?? kjempe flott blogg! stå på 😉

  14. Hei. Takk for informativ side. Vi er syv venninner som skal til Gdansk fra 8 – 11 august og ønsker spabehandling på Jandre. Jeg har skrevet Mail på deres hjemmeside om spørsmål m ikke fått noe svar. Finner ingen mailadresse ellers. Er vel Elzbietanska som er aktuelt vi skal bo på Qubus. Kan dere hjelpe meg?
    Hilsen Ingjerd

  15. Ingjerd H. Johnsen: Hei Ingjerd! Vi gleder oss at du liker bloggen vår 🙂 Kanskje du kan prøve å ta kontakt med Jandre en gang til? Deres e-post er [email protected]. Gi oss beskjed om de ikke svarer, og vi skal ta kontakt med dem 🙂 Ha en fin tur til Gdansk!

  16. Har nå mailet og booket sjokolademassasje med full kroppspeeling, samt frisør (klipp+farge), så nå venter jeg på mail med bekreftelse! Som jeg gleder meg! ❤️ Reiser alene denne gangen, så dette blir ego-tripp fra start til slutt! 😉

  17. Tusen takk for tipset 🙂 Vi er 6 damer som reiser til Gdansk i slutten av oktober og vi har bestilt oss spa alle sammen. Gleder oss 🙂

  18. Hei, finnes det noe sted i Gdansk som kan trykke opp en pappfigur/mann i full størrelse? Og hva ligger prisen på???

  19. Flott blogg. Denne rabattkoden, gjelder den forsatt? Meg og min søster skal reise i morgen og tenkte oss på spa 🙂 Mvh Marie

  20. Takk for gode tips! Flott blogg! Vet dere om rabattkoden gjelder i januar 2015? Og har de oppe på søndager? 🙂
    Mvh Michelle

  21. Hvordan fungerer rabattkoden, og hvordan får jeg tak i den? Reiser i månedskifte jan/febr 2015.
    Hvor kan man kombinerer spabehandling med basseng og badstuer?
    Hvordan er Sheraton Spa,Sopot i denne sammenheng?

  22. Åshild: Hei! Du må si ifra at du vil benytte rabattkode før behandlingen, bare si at leste om Jacques Andre på bloggen våe og vil bruke koden. SPA med basseng osv. finner du i Aqua Park Sopot. SPA i Sheraton hotell er ut fra det jeg hørte veldig bra og anbefales av mange kunder 🙂

  23. Bestilte dere på forhånd via email? Prøvde å skrive til dem nå, men fikk en melding om at email tjenesten på hjemmesiden ikke fungerte lenger..

  24. Flott blogg, med mange gode tips for reiseglade nordmenn:D Vi er tre venninner som skal dra til Sopot førstkommende fredag:) Er det noe spesielt dere vil anbefale av spa der? Har også lyst til å fikse håret, og evt sette på falske øyenvipper:) Vet dere om noen gode plasser man kan gjøre dette i Sopot? Andre ting vi burde gjøre her? Spiseplasser som er gode? Gleder meg til reisen! På forhånd takk for svar:)

  25. Beate: Hei! I Sopot kan du sjekke SPA i hotell Sheraton eller Irena Eris salong. Angående frisør er jeg ikke kjent med de som har sine salonger i Sopot og derfor anbefaler jeg å reise til Galeria Baltycka til Jacques Andre. Du kan spørre hos Jandre om de kunne ordne falske øyevipper behandling i Galeria Baltycka også.

    For spisesteder kan dere gå til Sempre Pizza, Bocian Morski, Tesoro, Delmonico, Rucola eller fantastisk Brasserie D’Or som vi skrev om tidligere på bloggen 🙂

  26. Hei vi skal til Gdansk i slutten av september, er det fin tid å reise på? været? grader? skal på spa men lurte på en ting er det 4 forskjellige spa som heter det samme? hvordan skal vi da finne det vi booker time på?? skal bo på et billig hotell i nærheten av sentralstasjonen feks old town apartments eller apartments kameralny i na starowce har du hørt noe om de? er det noen bra og billige resturanter i nærheten av sentralstasjonen? shopping senter? andre tips til ting vi må få med oss på?

  27. Marianne: Hei! Jacques Andre er en frisør og SPA kjede, men SPA annlegget har de bare i sentrum av Gdansk, på Elzbietanska gata, så ikke langt fra deres hotell. Ut fra det jeg ser viser det seg at Kameralny na starowce apartement er et meget bedre valg enn Old Town apartementer. I nærheten av sentralstasjon har dere restauranter som Billy’s, Gdanski Bowke, Tawerna, noe sushi restauranter, og kjøpesenter som ligger ca. 7 minutter til fots unna sentralstasjon er Madison.

  28. Hei ! Tusen takk for flott blogg! Dere har virkelig lagt ned mye arbeid og til glede for oss som skal besøke Polen. Nå skal vi til Gdansk for andre gang og drar også med oss et vennepar. Det er så flott i Gdansk! Ikke så stort, men vakkert, billig mat og drikke og flotte spisesteder langs elva. Vakre gater uten biler med gamle flotte bygg og masse koselige restauranter.Moro å ta trikken ut av byen til et av shoppingsenterene også. Mye jeg kunne fortalt, men det er ihvertfall andre gangen vi skal tilbake til det samme stedet- og det skjer ikke ofte! Det som er litt synd er at enkelte museer og annen historisk info er stor sett på litt engelsk eller kun polsk! Hadde hjulpet betraktelig med et engelsk info.skriv ved siden av det vi skal se om ikke annet.( Vakkert i Krakow og Praha også på sine måter). Jeg lurer nå på om det finnes en fotklinikk i Gdansk? Skulle ha fått støpt noen gode sko-såler til føttene. Vet det er en del tannklinikker der og masse flott spa og rimelige frisører, men nå lurer jeg på fotklinikk:-) Gleder meg til å høre fra dere. Vi drar i mai!

  29. Hei! Vi er 4 jenter som drar til Gdansk om halvannen uke. Lurer på andre spa enn Jacques, siden det er stengt på søndager. Gjelder det kanskje alle spa? Hva med åpningstider på butikker/sentre på søndager? Mvh Tina

  30. Tina: Hei! Sjekk gjerne SPA hoteller som Hilton eller Radisson tilbyr, de bør være meget gode. Butikker og kjøpesentrer er åpne på søndager, vanligvis fra klokka 10 til 20.

  31. Hei, vi er 4 jenter som skal til gdansk 19-22 juni. Jeg har booket leilighet i Dom and house Waterlane . ligger denne sentralt i gåavstand? Mvh Hanne

  32. Hei! 😊
    Kjæresten min og jeg skal til Gdansk 5-9 juli. Vi skal bo på Hilton. Har du noen anbefalinger av plasser vi bør oppleve? Gjerne i nærheten av hotellet.
    Finnes det mikrobryggeri eller noe sånn som man kan besøke? Han er veldig gla i øl blant annet.. Hadde vært gøy å overraske han med noe sånn.
    Mvh Linn

  33. Linn: Hei! I nærheten av hotellet finnes det faktisk mye å gjøre! Dere skal bo rett ved elva og derfor kan dere planlegge en båttur langs elva og rundt verftet i Gdansk. I tillegg til dette kan dere besøke f.eks. Europeisk Solidaritetssenter – der har de fin utsikt over Gdansk. I nærheten av Hilton finnes det de fleste severdighetene: DLuga gata, rådhus, mariakirken, mange museer, pariserhjul. Et flott sted i nærheten av sentrum (ca. 15 minutter til fots) heter Gora Gradowa.
    Bryggerier i nærheten av Hilton heter: Brovarnia, Degustatornia og Browar Piwna – du skal finne dem på Facebook.

  34. Hei!
    Jeg skal overraske kjæresten min med spa. Er det noen andre spa enn jacques som er verdt å besøke? Burde man bestille før man reiser ned?
    Evnt. hvilke behandlinger som passer for par på jacques? Og fungerer den rabattkoden enda?
    Har også vurdert å få vippeextention når jeg er der. Vet dere hva det koster og hvor de gjør det i Gdansk?
    Vet dere også om det finnes sånn fiskepedikyr i Gdansk? Usikker om det er det det heter, men hværtfall sånn der man stikker bena i en tank og småfisk spiser døde hudceller på bena.

  35. Line: Hei! Ja, det er best å bestille behandlinger på forhånd og ja, rabattkoden fungerer fortsatt. Jacques Andre har også vippeextensions og det koster ca. 600 NOK. Du kan også sjekke SPA tibudet på hotellet dere skal bo på. Jeg tror at du skal finne salonger som tilbyr fiskepedikyr i Gdansk, her er en nettside til en slik salong: http://sylwetkavela.pl/oferta/fish-spa/

  36. Hei! har dere prøvd Arcadia Spa i Gdansk? I såfall; hvordan er den i forhold til Jacques Andre? Takk på forhånd! Bloggen deres er til stor hjelp 🙂

  37. Hei hei. Ville bare legge igjen en kommentar her å si at jeg synes du har en bra blogg. Jeg fant den da jeg søkte etter info til et innlegg jeg skrev om en spa-tur jeg nettopp var på. Du må gjerne ta en tur innom min blogg en gang 🙂
    Hilsen Kjersti.

  38. Etter å ha lest denne anbefalingen har vi booket behandling, jeg lurer på om rabatt koden gjelder enda? 🙂

  39. Hei:) kan jeg benytte meg av din rabatt kode på salongen i Polen?
    Fin artikkel du har skrevet 🙂

  40. Hei. Veldig flott og informativ blogg!
    Ser det er lenge siden du skrev om rabattkoden Besøk Polen. Gjelder denne enda??

  41. Hei, reiser snart og fikk veldig lyst til å teste denne salongen, men nettsiden deres funker ikke.. Har du oversikt på priser? Frisør/farging + klipp 🙂 Bra blogg!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top