Planlegg din tur til Polen ved hjelp av en ny funksjon på bloggen vår

Vi skaffet oss en ny funksjon på bloggen! Vi får masse mail med alle mulige slags spørsmål om Polen fra dere, og derfor ville vi gjøre det enklere for dere å ta kontakt med oss. Ved hjelp av dette kontaktskjema kan dere sendte deres spørsmål knyttet til ferie i Polen 🙂 Vi håper at vi klarer å svare på alle deres hendelser innen rimelig tid, og hjelpe dere å planlegge deres tur til Polen. Vi har mer kunnskap om Trippelbyen (dvs. Gdansk, Sopot og Gdynia) siden vi bor i Sopot, enn om de andre polske byene, men vi vil prøve å besvare alle spørsmålene likevel. Dere kan finne skjemaet på høyre siden av bloggen eller ved å klikke på Planlegg din tur-knappen i menyen.

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

29 thoughts on “Planlegg din tur til Polen ved hjelp av en ny funksjon på bloggen vår

  1. Heisann. Vår datter på 7år tåler ikke gluten. Hvordan er det å finne glutenfrie restauranter? Hvordan er det i Polen?
    Vi reiser med ei på 7 år og ei på 9 år. Hva er deres beste tips å finne på der?
    På forhånd, tusen takk for svaret. 👍

  2. hei. jeg lurer på om du vet om noen parfymerier eller andre butikker som selger vippeserumet 4 long lashes by oceanic?

  3. Hei.
    Vi er en familie på fem som vurderer å dra til Polen i neste uke. Har hørt mye bra om Sopot, men pt er det ikke så enkelt å finne en leilighet som ikke er så alt for dyr. Hvordan er Gydina i forhold til Sopot? Hvem av de to vil du anbefale hvis vi ønsker litt sol og bad, men også litt aktiviteter for barna

  4. Hei! Jeg reiser til Gdansk for 3 gang senere i juli, og jeg lurer på om dere har Primark i Gdansk eller Gdynia? Og finnes det en egen Michael Kors butikk der også? 😀

  5. Camilla: Hei! Jeg tror Gdynia skal være et bedre valg for dere. Der skal dere ha en fin strand og en god del opplevelser: akvariet Oceanarium, Jumpcity trampolinepark, Experyment forskingssenter i Sopot har de vannpark Aquapark. Nå er det høysesong og alle hotellene og leilighetene har priser høyere enn vanlig, i tillegg til dette kan det være vanskleig å finne noe ledig.

  6. Det er greit å lese bloggen deres om Polen! Jeg kommer også fra Polen o studerer norsk her,derfor vil jeg øve så ofte som mulig!:) Og hvor har du lært deg norsk?

  7. Hei. Jeg og en venninne vil reise til Polen nå snart, men vi vet ikke om vi vil til Kraków, Warszawa eller Gdansk. Vi er interessert i kultur, arkitektur, kunst og lignende, ikke natteliv. Glad i utekaféer- og restauranter og slikt også. Hvor anbefaler dere å dra?

  8. Hei.
    Vi lurer på hvordan mulighetene for å leie bil i Gdansk er,
    og eventuelle muligheter for parkering ?
    Og har dere i tilfelle noen tips til plasser å besøke med bil ?
    Mvh
    Frank og Anette

  9. Hei! Vi er 4 personer som reiser til gdansk den 26 desember til 30 desember. Hvordan er åpningstidene på kjøpesentrene osv da? vi skal bo på hotell 17 min fra flyplassen. Hvor langt unna ligger da kjøpesenteret galeria?
    Har dere noe å anbefale oss? Vil gjerne få med oss litt av polen også. Har snakket om å dra på konsentrasjonsleieren som skal ligge en time unna. Hvor mye koster det å komme inn?☺️

  10. Hei!
    Vi er et kjærestepar på 21 og 22 år som drar til Warszawa på mandag og jeg lurer derfor på om det er noe SPA og frisører dere kan anbefale oss? 🙂 Jeg har veldig lyst på vippe extentions og typen må få seg en hårklipp!
    Ellers lurer jeg på om det er noe annet kjekt vi kan finne mens vi er der nede! Vi skal være der i 4 hele dager. Er det fint å sykle der nede? Eller en hiking tur? Tar i mot alle tips!
    Hilsen
    Hildegun Solheim

  11. Hei! Vi skal snart dra til Gdansk, og jeg lurer på et par ting…
    Jeg har bestemt meg for å klippe og farge håret, har dere tips på en god frisør som snakker ok engelsk?
    Vi skal også benytte oss av SPA mulighetene. Hvilket SPA vil dere anbefale? Og er det lurte å bestille på forhånd?
    Jeg vil også bruke noen timer på shopping… Har hørt så mye om at det er så billig i Polen. Hvilke polske kjeder har fine klær for ungdom?

  12. Anonym: Hei! I hvilken by skal dere bo og i hvilket hotell? Uten dette kan jeg ikke si for mye. I nærheten av Krakow skal dre finne Auschwitz konsentrasjonsleir, i nærheten av Gdansk ken dere besøke Stuthoff. Åpningstider til kjøpesentrer bør være fra klokka 10 til 20 i de fleste tilfeller.

  13. Emilie: Hei! Vi skrev om Jacques Andre frisør i Gdansk: http://besokpolen.blogg.no/1377770674_frisr_i_gdansk__jacqu.html#comment-113382187
    Angående SPA anbeflaer vi Balola fra Sopot, som vi besøkte for to uker siden: http://besokpolen.blogg.no/1437134225_spa_i_sopot__vrt_besk.html#comment-113382719

    Det er best å bestille på forhånd, siden de fleste SPA og frisør salonger har masse kunder nå. Polske merker med ungdomsklær er f.eks. Cropp, House, Mohito, Reserved, Diverse, Medicine, Top Secret. Prosene ligger på H&Ms nivå.

  14. Vi skal bo på la petite bed and breakfast:)
    Vet dere hvor langt unna det ligger galeria bałtycka?
    Hvor mye koster det for å komme inn på stuthoff og hvordan er åpningstidene der i romjula?
    Noe mer dere kan anbefale å få med seg i gdansk?:)

  15. Anonym: Ut fra det jeg ser, ligger hotellet ca. 10 minutter med trikk unna gamlebyen og ca. 25 unna Galeria Baltycka (jeg tror dere må ta trikk nummer 11). Til Stutthof er det best å dra sammen med organisert tur, f.eks. den her: http://www.staypoland.com/gdansktours/stutthof.asp Ellers kan man ta buss til Sztutowo og deretter gå til konsentrasjonsleiren: http://gryf.trasownik.net/linia-870.html
    Her finner dere åpningstider: http://stutthof.org/english (sjekk visiting)

    I romjulen skal det være ganske mange aktiviteter knyttet til nyttårsfeiring, kanskje noen nyttårsmarked også.

  16. Hei, jeg kunne tenke meg å samarbeide med dere.

    Kunne dere være interessert i å samle bedrifter som kunne tenke seg å tilby rabatter mot mulighet til å få flere kunder?

    Jeg kunne tilby et VIP kundekort til Norske turister, slikt de kunne få godt utbytte av sine reise til Polen.

    Samtidig kunne jeg tilby dere økt publisitet på deres nettside bl.a.

    Mvh

    Trond Johnsen

  17. Hei, jenter! Jeg og typen reiser til Gdansk i påsken og lurer på om absolutt alt er stengt da? Kan dere også forklare forskjellene, eventuelt likhetene, mellom Gdansk, Gdynia og Sopot? Vi ønsker en rolig ferie men er glad i severdigheter, strender og aktiviteter. Vi vurderer å leie bil slik at vi kan kjøre til de to andre stedene. Hvor vil dere anbefale at vi bestiller hotell?

    På forhånd takk/dziekuje 🙂

    1. Hei!
      Dagene da alt er stengt i påsken er bare 21 og 22 april.
      Gdynia er mest sannsynlig den minst kjente byen for turister , da de fleste velger Gdańsk eller Sopot. Jeg føler at Sopot og Gdańsk er de to byene som har mest å tilby når det gjelder attraksjoner og severdigheter. Også utelivet merkes mye mer i Sopot og Gdańsk enn i Gdynia. Gdynia er en roligere by, men har også små fine strender og et stort shoppingsenter . Når det gjelder forskjell mellom Gdansk og Sopot så er Sopot en mindre by som er verdt å besøke på grunn av dens uteliv, molo og stand. Gdańsk er større og har flere muligheter, samt flere shoppingsentere mens i Sopot tror jeg faktisk at det er ingen. En bil er fint å ha, men om dere likevel velger å ikke leie ut en bil så er Gdansk, Gdynia og Sopot veldig godt knyttet sammen med kollektivtransport.
      Når det gjelder hotell så sjekk ut disse lenkene:
      https://besokpolen.blogg.no/1434460599_radisson_blu_hotell_i.html
      https://besokpolen.blogg.no/1432796411_hilton_hotell_i_gdans.html
      Ellers vil jeg anbefale å ta en titt på booking.com, de har et stort utvalg av hoteller, og lett å finne noe til en god pris. Gamlebyen i Gdansk er en god og populær lokalisasjon.
      Håper at det var noe til hjelp. Kos dere masse i Polen! 🙂
      Mvh!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top