Hva kan du gjøre i Warszawa når det regner?

Alle vet at det ikke finnes dårlig vær, bare dårlige klær. 😉 Men det er ikke alltid trivelig å rusle rundt i byen når det regner og blåser. Derfor har jeg snakket med noen av vennene mine som bor i Warszawa og laget en liste over forslag til aktiviteter i Warszawa, som er fantastiske uavhengig av været!

Panoramic view of Warsaw in a summer day n Poland

Bildet: Fotolia

Brettspill på Solec 44 (ul. Solec 44) og Klub KiciaKocia (al. Stanów Zjednoczonych 68)
Til dere som tror dere ikke liker brettspill 😉 Der finnes det så stort utvalg av spill at alle finner noe som passer. I tillegg til god mat og drinker kan dere spille med deres venner eller tilfeldige personer. Mye moro garantert!

BEn182OKuJ4

Museer
I dag blir museer mer og mer interessante. Dere kan ikke bare se på forskjellige utstillinger, men delta i dem også! Mange av dem er interaktive. Jeg anbefaler The Warsaw Rising Museum  hvor dere kan lære mye om polsk historie. Galeria Zachęta (Plac Małachowskiego 3), Centrum Sztuki Współczesnej (Museet for Samtidskunst; Jazdów 2) og Muzeum Narodowe (Nasjonalmuseet; Al. Jerozolimskie 3) er også verdt et besøk, særlig hvis dere liker kunst!

h_LPUxkf1V
 
BB75Mq0MF68
 

Bowling&Biljard 
Bowling er en sport hvor det er lett å være nybegynner. Det finnes ingen kompliserte regler, og det er gøy for alle. I Warszawa kan dere spille for eksempel på ARCO (ul. Bitwy Warszawskiej 1920r. nr 19) eller 7club (Jagiellońska 7). Hvis dere foretrekker snooker eller biljard, kan jeg anbefale 147break (ul. Nowogrodzka 84/86).

BF1fak1PZFH
 

Vannpark – Wodny Park Warszawianka (ul. Merliniego 4)
Hvis dere har lyst til å bade og svømme, kan det være en god ide til å besøke dette stedet. Det finnes mange vannsklier, men også SPA. Derfor kan det være et perfekt sted for å slappe av også.

_T6rpSOuq-
 

Escape room: Enigma Room Warsaw (ul. Puławska 33/7)
Et escape room er en spesialbygd rom fyllt med gåter, hint og gadgets. Du og vennene dine blir låst inne i et av disse spesialbygde rommene. Målet er å unnslippe med tid til overs! For å gjøre det, må dere jobbe som et team og løse oppgavene. Høres ut som gøy? 🙂

Ha det gøy i Warszawa!

Les gjerne her om hva dere kan gjøre med barna der! 🙂

 

Noen bilder i innlegget er delt fra forskjellige Instagram-kontoer. Klikk på bilder for å se Instagram-profiler. 

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top