Vegetar- og veganrestauranter i Gdańsk og Gdynia

Er du vegetarianer? Eller kanskje er du bare lei av å spise kjøtt og vil gjerne prøve noe litt forskjellig? Da er denne posten for deg! Ikke alle liker å spise kjøtt hele tiden og av og til får jeg spørsmål fra dere om hvor dere kan spise ekologisk og vegansk mat. Det finnes flere og flere steder i Gdansk og Gdynia som blir populære blant polske «planteetere» 😉 Her er 5 av dem:

Avocado – Wajdeloty 25/1 og Obrońców Wybrzeża 2, Gdańsk
Stedet er ikke stort, men tilbyr mange forskjellige retter. Menyen endres ofte og prisene er rimelige. De tilbyr for eksempel glutenfri ostekake eller velsmakende falafel. Ikke lang ventetid på maten er også én av fordelene.

BI2E5faAo0G
 
BIhNV3OgDp2

Mikroklimat – Antoniego Abrahama 26, Gdynia
Mikroklimat tilbyr flotte veganske kaker, forskjellige desserter og fantastiske frokost. Der kan dere prøve tapioca pudding, og mange andre deilige ting.

I Krowa Cała – Dworcowa 11, Gdynia
Restauranten finnes i sentrum av Gdynia. Den tilbyr gode burgers, pitaer, smoothies osv. Stedet er ikke stor, så enda de som er kjøttelskere bekrefter det.

BGl-lV3EYvZ

Fukafe – Wajdeloty 22, Gdańsk
Mange av mine vegetarianske venner liker å besøke dette stedet. De tilbyr forskjellige supper, pastaer og kaker. Hyggelig lunsj sted med hyggelig interiør!

BJFfO8MDA03
 
BGzJu7hxMTh

Kos dere masse i Trippelbyen! 🙂 Les gjerne om puber og kafeer i Gdańsk, Sopot og Gdynia.

Noen bilder i innlegget er delt fra forskjellige Instagram-kontoer. Klikk på bilder for å se Instagram-profiler. 

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top