Iskrem i Gdansk, Sopot og Gdynia

Jeg må innrømme at jeg elsker iskrem. Og det gjør mange Polakker også! For noen dager siden sa mine utenlandske venner til meg at det er litt rart at folk i Polen spiser iskrem uavhengig av været. Det er jo ganske vanlig at alle spiser iskrem om sommeren, men i Polen kan dere av og til treffe noen som går og spiser den når det snør og er kaldt. Men det er ikke så uvanlig for oss! Det finnes dusinvis av fantastiske iskrembarer som vil gjøre dere elske iskrem enda mer og spise den hele tiden! 😉

Miło.Mi – wytwórnia lodów naturalnych (naturlig iskrem) – ul. Świętojańska 81/2, Gdynia
OBS! Prøv på eget ansvar! 😉 Men seriøst folkens, disse kan være vanedannede 😉 For et par dagen siden spiste jeg pistasjnøtter og havsalt iskrem der og kan ikke slutte å tenke på denne smaken… De tilbyr forskjellige, overraskende smaker som for eksempel marengs med kaffe, prosecco med mynte eller peanutsmør. Rett og slett deilig!
 

BHXQldPjwu7

Lody u Kwaśniaka – ul. Wąsowicza 2a, Gdynia
Den eldste iskrembaren in Gdynia. Stedet ble grunnlagt av Franciszek Kwaśniak i 1954. Der brukes en tradisjonell oppskrift, men folk der lager fortsatt nye interessante smaker som rabarbra og jordbær eller indisk hamp og kakao frukt.

5PAzN8OkYQ

Altana Smaków – ul. Świętego Ducha 115/117
Stedet ble grunnlagt av et par fra Poznań. De har både klassiske og overraskende smaker. Der kan dere også drikke en kopp kaffe eller smake på deilige kaker. Helt sikkert verdt et besøk!

BFbh5kCKmTd
 
BFOgCx7Eb06

Eskimo Lody – ul. Wyspiańskiego 22, Gdańsk
En av de eldste isbarene i byen. Den ble grunnlagt i 1947 og er fortsatt populær blant lokalbefolkningen som elsker stedet og forbinder det med sin barndom. Mange sier at till tross for tidens gang har smaken ikke endret seg der. 

BJDmUMHDelC
 
BHPtPDVjgAL
u Lodziarzy – ul. Świętojańska 100, Gdynia
Ett sted til i Gdynia! Stedet er ganske nytt, men de som bestemte seg for å åpne u Lodziarzy lager iskrem basert på en oppskrift som de har funnet på et loft. De bruker bare naturlige ingredienser og tilbyr mange forskjellige smaker. 
 
BG3tIzMGxGG
 
BIFi1mvgzGP

Bacio di Caffe – Ogrodowa 2/1, Sopot
Mange sier at det er det beste stedet å spise iskrem i Sopot på 🙂 Hyggelig service, deilig iskrem og kaffe. Hva mer kan man ønske seg? 😉
 

BCpvZzFNfPR
 
8IV0LWB7Ea

Og hva med dere? Liker dere iskrem? 🙂 Kos dere masse i Gdańsk, Sopot og Gdynia!

Les om kafeer og puber i dette området!

Noen bilder i innlegget er delt fra forskjellige Instagram-kontoer. Klikk på bilder for å se Instagram-profiler. 

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top