Museer og kunstgallerier i Gdansk

Jeg er veldig interessert i kunst og når jeg reiser til en by, leter jeg etter steder hvor jeg kan se fotoutstillinger, skulpturer og malerier. Jeg tror at det er viktig for mange som reiser, så jeg bestemte meg å skrive her litt om slike steder i Gdańsk, Sopot og Gdynia. Hvis dere er glade i kunst, er disse verdt et besøk 🙂

Centrum Sztuki Współczesnej “Łaźnia” – samtidskunst museet
Dette stedet har 2 filialer i Gdańsk. En ligger i Jaskółcza 1 gate og den andre – i Strajku Dokerów 5 gate. Begge tilbyr masse interessante utstillinger. Noen ganger har de konserter og filmvisninger der også. Billetter koster fra 5 til 12 PLN

BCHw9UjBs1S
 
BCcUhdMhs-5
 
-boBvwhsyR
 

Gdańska Galeria Miejska
Dette kunstgalleriet har også flere filaler i Gdańsk: Gdańska Galeria Miejska 1 (ul. Piwna 27/29), Gdańska Galeria Miejska 2 (ul. Powróźnicza 13/15) og Gdańska Galeria Güntera Grassa (ul. Szeroka 34/35, 36, 37 – Grobla I 1/2). Kunstnere fra hele verden har sine utstillinger der. Inngang er vanligvis gratis.
 

BEJZSqKSOVW
 
BLJ3nw_B_zr
 
BBW5r2UFETa
 

Zielona Brama (Den Grønne Gaten) – Gdańska Galeria Fotografii
Zielona Brama, som er en av gatene i gamlebyen, er avdeling av det nasjonale museet. Der kan dere gå for å se flotte fotoutstillinger.
 

BLFxLQPjzER
 
BHzlS6cjoqL
 
wHYWPWiPT5
 

Muzeum Narodowe w Gdańsku – Toruńska 1 gate – oddział sztuki dawnej (gammel kunst)
I tillegg till museer for samtidskunst, er det også mulig å finne noe annet i Gdansk. Hvis dere har lyst til å se kunst fra gamle dager, er dette stedet perfekt for dere.
 

BJQq58yAwuC
BKVf7XTjM0l
 

Państwowa Galeria Sztuki i Sopot – Plac Zdrojowy 2
Det er også verdt å vite om dette galleriet som ligger i Sopot. Det er et ganske stort sted og veldig ofte har de veldig interessante utstillinger der. Billetter koster 10 PLN.
 

BICmfG9gxmG
 
BGCCsBJzQhu
 
BE0s9jJTQje

Har dere allerede besøkt disse galleriene? 🙂 Les gjerne om de beste stedene å drikke kaffe på i Gdansk, Sopot og Gdynia her.

Noen bilder i innlegget er delt fra forskjellige Instagram-kontoer. Klikk på bilder for å se Instagram-profiler. 

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top