Julemarkeder i Polen 2016

Liker dere julemarkeder? For meg er det perfekt pusterom i stresset før jul og en mulighet til å føle julestemning. Årets julemarkedssesong er offisielt i gang, og her finner dere oversikt over de største julemarkeder i Polen! Det er ikke bare en fantastisk anledning til å kjøpe julegaver til sine nærmeste, men også mulighet til å se hvordan jul feires her i Polen. 🙂

Gdańsk
Dette året begynner julemarkedet i Gdańsk litt tidligere. Fra den 3. til den 23. desember kan dere besøke gamlebyen i Gdańsk og kose dere med polsk grzane wino (varm vin) som ligner på gløgg. Der kan dere også kjøpe mange juledekorasjoner og håndverk eller smake på polske retter. Observasjonshjulet AmberSky står fortsatt i Gdansk, så dere kan beundre fantastiske utsikter fra den! Her finnes det mer informasjon: http://bozonarodzeniowy.gda.pl/

BNr4tm9D0hq

Wrocław
Julemarkedet i Wrocław har allerede begynt og det skal vare til den 22. desember. Det er en av de største og vakreste polske julemarkedene. Hvert år stor en åtte meter høy vindmølle der som har blitt et symbol av julemarkedet i Wrocław. Markedet tilbyr mange forskjellige arrangementer som dere kan delta på hver dag. Dere kan lese om dem på nettsiden: http://www.jarmarkbozonarodzeniowy.com/

BNKtZcDguuu
BNKf88dhABO
 
BNFKLLMDrU_

Poznań
Dette året skal julemarkedet i Poznań være enda vakrere, sier mange i byen. Der skal dere finne mange barneattraksjoner, gløgg, polske pepperkaker osv. Markedet skal vare til den 22. desember.
 

_mTNOFI4lL

Warszawa
I Warszawa kan dere finne flere små julemarkeder:
Solidarności 90 gate – 25.11 – 23.12
Barbakan, gamlebyen – 28.11 – 08.01
Nowy Świat 6/12 gate – dette julemarkedet er det største i Warszawa, men varer bare 3 dager: fra den 2. til den 4. desember.


bildet: http://www.se.pl/wiadomosci/polska/warszawa/warszawa-rusza-swiateczny-jarmark_367535.html

Kraków
På julemarkedet i Kraków kan dere alltid finne dusinvis av selgere både polske og utenlandske. Der kan dere kjøpe alt fra smykker og juledekorasjoner til polske pølser og søtsaker. Markedet varer til den 26. desember. Absolutt verdt et besøk! 🙂

_phu9Btj_w
 
BACwMYWsniH
 
-qn6lNybWW
 
Ha en fantastisk tid i Polen! 🙂
Noen bilder i innlegget er delt fra forskjellige Instagram-kontoer. Klikk på bilder for å se Instagram-profiler. 
Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

3 thoughts on “Julemarkeder i Polen 2016

  1. Hei. Jeg har vært i Gdansk flere ganger i løpet av de siste to årene, men jeg har enda ikke fått med meg julemarkedet. Nå skal jeg til polen i begynnelsen av desember, og håper at jeg kan få oppleve det da. Når starter julemarkedet 2017?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top