Julemarkedet i Gdansk 2016

På fredag gikk jeg til gamlebyen sammen med venninna mi for å endelig se hvordan julemarkedet i Gdańsk ser ut dette året. Jeg må innrømme at julestemningen var på plass! Det var bare en ting som manglet – snø. 🙂 Vel, man kan jo ikke ha alt! 😉
 

På markedet kan dere kjøpe alt dere trenger for å pynte huset til jul. Det finnes hundrevis av julesmykker der. Og hvis dere vil gi deres nærmeste noe fra Polen i gave, der skal dere finne flotte julesjokolader og håndverk.

Det er umulig å være sulten på julemarkedet. Overalt finnes det boder som serverer forskjellige slags mat og drikke. Det er noe særlig for kjøttelskere! Men prøv også oscypek – en type røkt polsk ost som er tradisjonelt laget bare i Tatra-fjellene.
 

Her er det umulig å kjede seg. På markedet finnes det en liten skøytebane, en karusell og et pariserhjul Amber Sky. Utsikt fra den er sikkert fantastisk! En billett koster 25PLN og dere kan nyte utsikten for 15 minutter. 🙂
 

BN2iYYlDEOK
 
BN1xd1vgDXn

Og de som er forelsket kan kysse hverandre på et spesielt sted – under mistelteinen! 😉

Dere skal fortsatt tid til å besøke julemarkedet! Vi anbefaler å gjøre det! 😉 Kos dere masse!

Noen bilder i innlegget er delt fra forskjellige Instagram-kontoer. Klikk på bilder for å se Instagram-profiler. 

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top