Polsk vodka smaking – hvor bør man drikke vodka i Polen?

OBS: Innlegget er beregnet for personer over 18 år.

Hei folkens! I dag skal jeg skrive litt om alkohol, så dere kan allerede planlegge en annen helg i Polen. 😉 Polen er en av verdens beste vodka produsenter og vodka smaking er alltid en interessant opplevlese særlig for alkohol kjennere. I Polen kan dere drikke vodka i forskjellige puber, men det kan være en god idé å smake på dens forskjellige varianter og lære mer om fremgangsmåte for fremstilling av dette brennevinet fra spesialister. Det finnes mange nettsteder som tilbyr en “vodkatur” i forskjellige polske byer.
 

BKdrNJeDRea

Warszawa
I løpet av 3,5 timer kan dere besøke 4 forskjellige puber og prøve minst 7 ulike typer vodka, høre den polske vodkas historie og fremgangsmåter for fremstilling av den. Det er ikke en pubrunde, men en måte for å bli kjent med polsk kultur og Warszawa byen bedre. I tillegg skal dere få noen polske forretter. Dere kan lese mer om sånne turer her og her. Det er også en god ide å besøke Dom Wódki (ul. Wierzbowa 9/11) i Warszawa. Der kan dere smake på polsk vodka og prøve forskjellige polske retter. Verdt et besøk! Les mer om restauranten her.
 

7vd7RCQqFm

BJYWI4sAc7g

Kraków
Wódka Cafe Bar (ul. Mikołajska 5) er et sted som er allerede ganske kjent blant utenlandske turister som besøker Kraków. Der kan du velge 6 typer vodka for mindre enn 30PLN. Puben har hyggelig stemning og er absolutt verdt et besøk! 🙂 Hvis dere foretrekker å bestille en tur med en guide – les her.

BQIAYS0lsOA
 
BLbpIpMhITX
 
BP66WirDcNp

Wrocław
I Wrocław kan dere bestille en pubrunde for 190PLN/44?. I løpet av denne 3-timers tur kan dere få vite mye om polsk vodka og besøke 4 polske restauranter hvor dere skal prøve høykvalitet vodka med snacks. Les mer her. Ambasada Wódka Bar (ul. Świętego Mikołaja 8) er også et sted verdt et besøk hvis dere foretrekker å drikke på egen hånd 😉
 

1P8HNKngPh
 
BPRa6MeBNkA

Gdańsk
For å drikke vodka i Gdansk er det best å bestille tur med en guide fra Eat Polska. I løpet av nesten 4 timer skal dere besøke de viktigste pubene, prøve minst 6 slags vodka og spise snacks som spises med vodka her i Polen. Les mer her.
 

BKQHCdmD-gZ
 
BC3FSr6NyUK
 
BBOM4KstyS3

Kos dere masse i Polen! Skål og na zdrowie! 🙂

Les også om 10 puber du bør besøke i Gdansk, Sopot og Gdynia.

Noen bilder i innlegget er delt fra forskjellige Instagram-kontoer. Klikk på bilder for å se Instagram-profiler. 

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

2 thoughts on “Polsk vodka smaking – hvor bør man drikke vodka i Polen?

  1. Hvis du vil gå til den beste klubben i Warszawa, kan du gå til New Orleans. Husk at hvis du ringer til dem tidligere, kan du bestille en gratis taxi til klubben!

  2. Jeg følte meg ikke trygg i de fleste klubber i Warszawa, men i går dro jeg til New Orleans. Festen var fantastisk, og jeg følte meg veldig trygg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top