7 av de beste frokostrestaurantene i Gdansk, Sopot og Gdynia

For noen dager siden skrev jeg om de beste frokoststedene i Warszawa. Nå er det på tide å skrive litt om Gdańsk, Sopot og Gdynia som dere ofte spør om 🙂 Frokost er dagens viktigste måltid, sier mange. Den bør gi deg energi til å komme igang på jobb eller skole, men også til å vandre rundt i byen, oppleve nye steder og ha det gøy når dere er på ferie! Når jeg reiser til en ny by, er det veldig viktig for meg å begynne dagen på en god måte. Derfor leter jeg etter spisesteder og kafeer som tilbyr fantastiske frokoster. Jeg har laget en liste over 7 frokoststedene som jeg og vennene mine liker å begynne dagen på. 

1. Rzecz Jasna, ul. Łąkowa 35-38, Gdańsk
Dette stedet er ganske nytt og for et par uker siden gikk jeg dit for det første gang. Jeg må si at jeg var helt sjarmert av dette stedet. Det er gangske artistisk og utypisk. Rzecz Jasna befinner seg i et stort og gammelt værelse. Jeg anbefaler å prøve Schakschuka og alle omeletter!
 

BO38lyyhDas
 
BM6ZVmPhKWj
 
BNCKAmFggxt

2. Mitte – chleb i kawa, ul. Rzeźnicka 47, Gdańsk
Ikke så langt fra Rzecz Jasna og gamlebyen ligger Mitte. Det er en liten kafe hvor mange kjøper kaffe og smørbrød på veien til jobb eller universitet. Likevel finnes det også nok plass til å sitte med en kopp kaffe, prate med en venn eller lese dagens avis. 
 

zhmZvGyKMf
 
5KR8wGry8k
 

3. Retro, ul. Piwna 5/6, Gdańsk
I den parallelle gaten til Długa-gate finnes det mange fantastiske spisesteder og puber. En av dem er Retro Cafe som jeg besøker veldig ofte. Enten du har lyst på en rikholdig frokost eller på en nydelig kake, vam sjokolade og kaffe – er dette stedet en av de beste i byen, synes jeg. Smoothie bør dere smake på – så sunn og deilig. 
 

BQLgIfIBLWR
 
BP9lZCvhmWH
 
BNT4HswjkR1
 

4. Cały Gaweł, ul. Dworcowa 7, Sopot
Mmm, for et sted! Hvis dere er i Sopot, ikke gå glipp av det. Cały Gaweł ligger i nærheten av sentralstasjonen i Sopot. Frokostene der er fantastiske og jeg har mange venner som besøker dette stedet nesten hver uke. Det er mye å velge mellom! De fleste av frokostene koster omtrent 20PLN. Prøv gjerne Polskie Śniadanie (polsk frokost) eller ristet brød med avokado og stekte egg. 🙂
 

BQZ-0IPBbcF
 
BQ2PWnkhIh8
 
BQGRRR_DWyq

5. Zatoka Sztuki, al. Franciszka Mamuszki 14, Sopot
Frokost med utsikt mot sjøen kan ikke smake dårlig, ikke sant? 🙂 Og disse i Zatoka Sztuki er helt fantastiske. En perfekt måte å begynne dagen på!
 

BQz2S5GAg_n
 
BPP1iImBH_e
 
BQyUjGIBJ6k

6. Główna Osobowa, ul. Antoniego Abrahama 39, Gdynia
Hver person som besøker Gdynia bør besøke dette stedet! 🙂 Der kan du velge mellom minst 8 forskjellige frokoster. Jeg anbefaler frittata, pannekaker og eggerøre. 
 

BOT9UKTgkP5
 
BN85sbkgbqY
 
BNEE5QKgpc6

7. Chwila Moment, ul. Świętojańska 30, Gdynia
Chwila Moment tilbyr deilig mat i rimelige priser. De har også meny for barn! Har du lyst på en søt frokost eller noe strerkt krydret? Der finner du alt 🙂

BEsYK66skaZ
 
BAgreSlskU9
 
-UwRoSskT1

Les også om frokostrestaurantene i Warszawa her.

Noen bilder i innlegget er delt fra forskjellige Instagram-kontoer. Klikk på bilder for å se Instagram-profiler. 

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top