Godt nytt år!

For meg betyr nytt år mange store planer og mål jeg vil oppnå. I 2018 vil jeg først og fremst reise så mye som mulig og besøke så mange land som jeg kan! Men jeg vil også bli mer kjent med mitt eget land 🙂 Hvis dere elsker å reise, har jeg noen tips for dere! 

Bildet: Fotolia

Hvis dere vil reise til Polen for første gang, anbefaler jeg å begynne med de største og mest populære polske byene. 
En by som er meget populær blant turister er Kraków. Byen tilbyr mange attraksjoner og de som besøker den reiser ofte også til Wieliczka og Auschwitz. Det er en spennende måte å bli kjent med polsk historie! 

BTYubwdFldF

En annen by som jeg alltid anbefaler (ikke bare fordi jeg bor her!) er Gdańsk. Byen er en del av Trippelbyen og gir mange muligheter for besøkende. Strender, parker, gamlebyen, historiske steder som Westerplatte, museer… alt dette gjør at mange bestemmer seg å besøke Gdańsk mange ganger. 
 

Baex8Vrhgbq
 

Polens hovedstad er også et veldig populært reisemål – og ikke uten grunn. I Warszawa kan man oppleve veldig mye – severdigheter, museer, kunstgallerier, parker, Wisla-elven… men også klubber, puber, restauranter og kjøpesentere! 
 

Bc-j3rVntbh

Det er også Wrocław, Poznań og Szczecin som er et godt valg når man leter etter et godt sted for å begynne sitt eventyr med Polen.

Men hvis du har allerede besøkt de største polske byene eller vil oppleve noe nytt, er det mange andre interessante og vakre steder i Polen. Det er verdt å besøke byer som Lublin, Białystok, Kazimierz Dolny, Łódź, Katowice, Bielsko-Biała og Toruń. Hvis du elsker fjell, anbefaler jeg å reise til Zakopane – sentrum for polsk fjellkultur. Du kan også planlegge ferie i Bieszczady eller Øvre Schlesien.

BCNg7RqL6PM
tA8OnVyKPt
BdFpbmKhUiO
 

Hvis du trenger litt mer inspirasjon, les disse innleggene: 
Polens 10 vakreste slott
10 polske byer du ikke visste om
10 av de mest unike stedene i Polen
 

Godt nytt år alle sammen! 🙂 Vi ses i Polen!

 

Noen bilder i innlegget er delt fra forskjellige Instagram-kontoer. Klikk på bilder for å se Instagram-profiler. 

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top