Emerald Lake i Szczecin (Jezioro Szmaragdowe)

Jeg vet at noen av dere har vært eller vil reise til Szczecin. Filharmonien er sannsynligvis et av de mest karakteristiske stedene i Szczecin. Det ser ut som et isfjell. Szczecin har mye å tilby, og du finner mange interessante steder der. Jeg vil gjerne vise dere et av slike steder.

 

Smaragdinnsjøen ligger 10 km fra Brama Portowa. Så dessverre er det ikke i sentrum. Men jeg tror at hvis du har muligheten, er det verdt å dra dit. Innsjøen ligger i området av Puszcza Bukowa landskapspark. Rundt innsjøen er det gangstier. Krittgruven var på dette stedet til 1925 Legenden sier at det ondsinnede og grådige spøkelset Skarbek sank det da gruvearbeiderne fant hans hemmelige skattkammer. For å være ærlig ble denne gruven stengt fordi den var ulønnsom.

 

 

View this post on Instagram

#jezioroszmaragdowe #widok #places #beautiful #photo #szczecin #natura

A post shared by weronika (@fotografiaokiemweronikii) on

 

Hvorfor smaragd? Fordi det er mye kalsiumkarbonat i vannet. En betongbro har overlevd til i dag. Dette er et fragment av togsporet som ble brukt til å eksportere materiale til et sementfabrikk i nærheten. Sannsynligvis er det fortsatt rester av gruvedrift og utstyr i bunnen av innsjøen. Dette er et bra sted hvis du vil slappe av i naturen, men husk at du ikke kan svømme i sjøen.

 

Det er også flere interessante steder rundt innsjøen:
Ruiner

I området er militære ruiner. Dere har også muligheten til å utforske undergrunnen.

 

Akademickie Hill, Oko na Szczecin

Steder hvor dere kan se panorama av Szczecin.

View this post on Instagram

Keep calm 🌄 #people_poland

A post shared by saint 🤞 sanya (@ssergeevnayaaa) on

 

Jeg bodde i Szczecin i flere år og var på dette stedet. Jeg elsket det der. Hvis dere liker naturen, er dette stedet perfekt for dere. For meg er Szczecin en veldig grønn by og har mange planter. Jeg synes det er verdt å se.

 

Hvordan reise?
Med bil – ca. 15 min. (parkering er nær sjøen)
med offentlig transport – ca. 40 min.

HER kan du sjekke hvordan du kommer dit med offentlig transport.

 

Våre artikler om Szczecin:

Alt du bør vite om Szczecin

En annen side av Szczecin

Szczecin- en by som lukter av sjokolade

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top