Suvenirer fra Polen- 4 ideer

Sommeren er over, men det betyr ikke at vi skal slutte å reise. Fra hver tur prøver jeg å kjøpe en suvenir til meg selv, så vel som til min familie og venner. Jeg tror at suvenirer kan oppfordre deg til å besøke noen land, ikke sant? Jeg har for deg 4 ideer til polske suvenirer.

Bildet: Pixabay

Rav

Jeg vet at mange av dere kjøper rav i Polen og smykker med det. Du finner ravbutikker mange steder, spesielt ved sjøen. I Gdańsk finner du også et ravmuseum. Hvis du er heldig, kan du finne rav. Mange mennesker går på stranden og leter etter rav tidlig på morgenen.

 

Godteri

Vi har mange flotte godteri. Prince Polo er en typisk polsk bar, som også er veldig populær på Island. Det er også verdt å huske navnet Wedel, fordi det er et velkjent polsk selskap. De lager søtsaker og de har også kaffebarer i mange byer. Du kan prøve Wedels sjokolade og Ptasie mleczko (bokstavelig fugles melk). Dette er ikke fra fugler 🙂 Bare melk vaniljeskum med sjokolade. Jeg vet at turister (og også mange polakker) elsker pepperkaker (spesielt i Toruń) og Delicje, som er svampekake med gele og sjokolade.

 

Alkohol

Dette er alltid en god idé. Jeg anbefaler deg å kjøpe typisk vodka som Żubrówka, Bocian, Chopin eller Belvedere. Husk at hver region har sin egen typiske alkohol. For eksempel er Goldwasser typisk i Gdańsk. I mange butikker finner du også øl fra mikrobryggerier.

 

Keramikk og porselen

Vi har også vakker keramikk og porselen. Keramikk fra Bolesławiec er den mest populære. Du finner mange unike design, både tradisjonelle og moderne.

Selvfølgelig, ikke glem postkort og magneter. Hvilke suvenirer kjøper du fra Polen?

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top