Projekt 36 i Sopot

Innlegget er sponset

For noen dager siden besøkte jeg en restaurant som overrasket meg. Det har vært en stund siden jeg spiste så gode og kreative retter! Men la meg starte fra begynnelsen…

Projekt 36 befinner seg på Villa Antonina i Sopot, et hotell som vi har allerede skrevet om på bloggen her. De pleide å ha en restaurant Brasserie d’Or, men nå åpnet de et nytt sted som er litt forskjellig fra det siste. 

Restauranten er moderne, men samtidig elegant og stilig. Restauranten er ikke stor, og det gir hyggelig og intim atmosfære. Mykt lys hjelper å slappe av og fokusere på den gode maten som serveres der. 🙂

I menyen finner vi ikke så mange forslag, men den trenger ikke å være omfattende. Hovedrettene der er så fristende, at det er vanskelig å velge bare én av de seks forslagene. Når jeg og veninna mi bestemte hva vi skal smake på, fikk vi en interessant apetittvekker – en skive agurk i polsk vodka Żubrówka og sitronmelisse. Det var veldig forfriskende!

Etterpå prøvde vi hjortetartar som ble foreslått av kokken, men vi er dessverre ingen tartar-elskere. Likevel er jeg sikker at de som liker rå kjøtt skal være fornøyde. Retten serveres på en interessant måte:

Senere smakte vi på en suppe som er lagt fra grønt eple, kamskjell, bred bønne og bacon. Høres godt ut? Smakte nydelig!

Da prøvde vi to hovedretter også. Jeg bestemte meg å prøve frittgående kylling og Kasia spiste bekkørret. Begge to smakte utrolig godt og vi var imponert over serveringsmåtene. Likevel kan det være slik at dere ikke skal få prøve disse rettene. Hvorfor? Projekt 36 liker ikke kjedsomhet og de oppfinner nye retter hele tiden. Men vi kan være sikre at det skal være alltid noe over gjennomsnittet og at dere skal være like glade som vi var. Kjøkkensjefen kjøper selv alle produkter hver dag, og legger merke til hva som han kjøper. Derfor er alle produkter friske og deilige. Det er også mulig å bestille testing menu og prøve flere retter med en gang!

På Projekt 36 kan dere ha private fester, for eksempel utdrikkingslag og bursdagsfest. Det er også mulig å reservere et bord ved å ringe til restauranten. Hvis dere har lyst til å feire bryllup der, er det også mulig i et annet rom som ligger vis a vis restauranten.

På slutten av besøket prøvde vi også en fantastisk dessert – svampkake med rabarba og zabaglione. Hvis dere ser på ansiktet mitt, kan dere tro på at den var perfekt. 😉

Vel, nå er det bare å besøke Villa Antonina og Projekt 36 når dere er i Sopot! Når dere kommer, husk å si at du har lest om Projekt 36 på BESØK POLEN! Da får dere prøve deres hjemmelaget anstrøk! 🙂

Les gjerne mer her:
Projekt 36 på Facebook
Projekt 36

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top