Szczecin – en nydelig by!

Har dere noen gang vært i Szczecin? Byen er én av de største i Polen, tilbyr mange severdigheter og atraksjoner. Og jeg synes at den er verdt et besøk! 🙂

BIrzXwUARqr

Szczecin ligger på begge sider av elven Oder, og på en rekke store øyer mellom den vestlige og østlige gren av elven, sør for Szczecin-lagunen og Pommernbukten. I dag skal jeg fortelle litt om forskjellige steder som er kjent blant lokalbefolkningen. Håper at dere skal være oppmuntret til å ha en tur til denne vakre byen 🙂

Kasprowicz parken og Jasne Błonia 
De ideelle stedene for en rolig og avslappende spasertur og til å beundre naturens skjønnhet. 
 

BIjfcCEgxT3

Filharmoni
Det er et sted som ble verdsatt av mange berømte arkitekter. Den ligner på toppen av et isfjell. Likevel er det ikke bare det at filharmonien ser fint ut! Der kan dere høre på mange fantastiske konserter. Se programmet her

BIpGBQ1jVkK
BHuOxLPj4M7

Lodowisko
Når dere reiser til Szczecin om vineteren, kan det være en god idé å besøke en skøytebane. Vanligvis er stedet åpent til kl 21.00. 

Arkonka Recreation Complex ligger i hjertet av Arkoński skogen. Det finnes mange svømmebassenger der, hvor både barn og voksne kan ha masse moro. De har også tennisbaner, en volleyballbane og en skatepark. 

BGOvO84gk1P

Bulwary
En populær promenade ved elven Oder. Jeg anbefaler en spasertur der hvis dere liker flotte utsikter og har lyst til å spise noe, for det finnes en rekke restauranter der!

BJVtcOBho2E

Pommerns Slott
Et fint slott som ble ødelagt i løpet av andre verdenskrig. Etterpå ble det restaurert.

BJcl1I0D-jI

Snart skal jeg skrive om flotte spisesteder i Szczecin! Følg med videre! 🙂

Les mer om Szczecin her.

Noen bilder i innlegget er delt fra forskjellige Instagram-kontoer. Klikk på bilder for å se Instagram-profiler. 

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top