Golf i Polen

Siden golf er en ganske populær sport i Norge, så har jeg tenkt meg å skrive ett innlegg om golfbaner og kluber i Polen. Det er gode muligheter for å spille golf mens du er på ferie i Polen, særlig i det nord-vestlige Polen.

I Polen møter golf ikke så stor interesse som i Norge. Likevel har Polen 20 golfbaner med 18 hull, og 60 golfklubber.

Zachodniopomorskie – et paradis for golfspillere
Det er Zachodniopomorskie-regionen som har de fleste og de mest moderne golfbaner og som ofte kalles et paradis for golfspiller (du kan lese mer om steder som er verdt å besøke i denne regionen: Szczecin og Wolin). De mest kjente golfbaner er Amber Baltic Golf Club, Binowo Golf Park og Modry Las. Der trener ofte polske profesionelle golfspillere.

BE9D8wxPLsC
Ferie ved Østersjøen kombinert med golf
Reiser du til Gdansk eller Sopot? Du kan godt kombinere ferie ved sjøen (HER kan du lese om Polens beste strender) med golf. Bare 30 kilometer fra Gdansk ligger Postolowo Golf Club, ganske stor og veldig godt forberedt golfbane med 18 hull.

En god golfbane finnes det også ca. 40 kilometer fra Sopot i Petkowice. Sierra Golf Club er litt større enn golfbanen i Postolowo. Du finner her belyset driving range, putting green, chipping green og simulatorer.

BBih1pzzRGM
Bare 20 kilometer fra flyplassen i Gdansk ligger også Tokary Golf Club.

Jeg anbefaler altså å finne billige flybilletter til Gdansk (HER finner du innlegget om flyforbindelser fra Norge til Gdansk) og prøve en av de golfbanene i Polen. 🙂

 

Asia 

Noen bilder i innlegget er delt fra forskjellige Instagram-kontoer. Klikk på bilder for å se Instagram-profiler. 

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top