Kaffe, te eller kake? 5 kafeer du bør besøke i Kraków.

Så langt har jeg vært i Kraków bare 5 ganger, så jeg har ikke stor lokalkunnskap om denne byen. Heldigvis har jeg noen venner som bor der, og de har hjulpet meg med å lage en list av 5 flotte kafeer der! 🙂 Det er jo alltid en god idé å ta en hvilepause, drikke kaffe og spise noe søtt.
 

Blossom – ul. Rakowicka 20
Deilig kaffe, fantastiske kaker og hyggelig interiør. Hva mer kan man ønske seg? 😉 Det er også et fint sted å spise frokost på. Veldig vennlig service som kan snakke om kaffe i timevis. Spør dem gjerne, hvis du har noen spørsmål eller kan ikke bestemme hva å velge!BGT0EMio1SJ
 

Sweet Life – ul. Warszawska 7
Stedet ble åpnet i januar 2016 av tre amerikanere som bor i Polen. Det er en typisk, amerikansk kafé med deilige, nybakte muffins og aromatisk kaffe. Kafeen er ganske stor, men samtidig veldig koselig. Vennene mine anbefaler karamell ostekake 😉

BDkUJqPnR7k
 
BEikwKcHR4g

SpotKawie – ul. Berka Joselewicza 28
Stedet er barnevennlig ? de tilbyr en masse leketøy, fargestifter og kosedyr. Likevel kan også de som trenger fred og ro ha en hvilepause der. Hyggelig atmosfære og vakker interiør.
BEa6epkpq2M

BFlbD82Jq6f

 

Wesoła Café – ul. Rakowicka 17
Wesoła betyr glad 🙂 Alle blir glade der! Stort utvalg av veganske, glutenfrie og laktosefrie retter og desserter. På én av veggene deres kan dere se mottoet til stedet: ?Lepiej pić kawę niż nie? som betyr ?Bedre å drikke kaffe enn ikke å gjøre det? 😉

BIsvh5hB3SZ
 
rO4KHNP4w9

Tektura – ul. Krupnicza 7
Kafeen finnes i nærheten av den gamle byen i Kraków. De har et stort utvalg av kaffe og lager den på forskjellige måter. Stedet tilbyr også forskjellige frokoster!

w8cUbnABMw
 
z4xechgBBh

Kos dere masse i Kraków! 🙂
Les gjerne om kafeer i Gdańsk, Sopot og Gdynia her!
 

Noen bilder i innlegget er delt fra forskjellige Instagram-kontoer. Klikk på bilder for å se Instagram-profiler. 

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top