Beste botaniske hager i Polen

Jeg elsker å besøke botaniske hager! Kanskje det er ikke et sted som turister besøker, men jeg pleier å gjøre det i hver by jeg reiser til. Våren er sikkert den beste årstiden å oppleve og nyte naturen. Hvis du besøker en av disse polske byene, bør du finne litt tid til å sjekke ut disse hagene!

Hortulus-hagene i Dobrzyca – Dobrzyca 76
Jeg elsker dette stedet! Jeg har vært der bare en gang men jeg skulle gjerne reise til denne liten bygden bare for å besøke disse hagene en gang til! Der finnes det en masse fantastiske blomster og… en labirynt! En billett koster omtrent 30PLN.

BFq4VHgEQDX
 
fbC57mAYqH
 

Botanisk Hage i Warszawa – Aleje Ujazdowskie 4
Dette året blir en del av hagen åpent den 8. april, så vent en måned til hvis dere har lyst til å se alt! En billett koster 10PLN og fra april til slutten av august er hagen er åpent fra klokka 10:00 til 20:00. Hvis dere reiser til Warszawa, husk å besøke dette stedet!

 

BLo6gdOhp8J
 
BNAe3YjAiK6
 
BIs4xvMgPGE

Botanisk hage i Poznań – ul. Dąbrowskiego 165
Vennene mine som bor i Poznań gjentar alltid at det er et av deres favorittsteder i byen. Der kan dere finne ro og fred, og mange vakre planter!
 

BLHHm6MA7to
 
BHsAM0YAXy8
 
BMuTwQmjQ0X

Botanisk Hage i Łódź – ul. Krzemieniecka 36/38
Denne hagen blir åpent den 1. april og dere kan besøke den til slutten av oktober. Den er en av de største hagene i Polen, og en billett koster 16PLN!
 

BFPCqKFh3Oj
 
BQDNReCDmJA
 
BKNSL7Wg1y5

Botanisk hage i Wrocław – ul. Sienkiewicza 23
Og sist men ikke minst – Wrocław! Mange forskjellige palmer, kaktuser, eksotiske planter som er verdt å legge merke til! En billett koster bare 15PLN.
 

BQ_hndUgCco
 
BQ-x634FloX

 

BQQxjBPj35a

Har dere allerede besøkt noen av disse hagene? 🙂

Noen bilder i innlegget er delt fra forskjellige Instagram-kontoer. Klikk på bilder for å se Instagram-profiler. 

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top