Hva må alle huske om i dag? Om besteforeldrene sine!

I dag feirer vi i Polen bestemorsdag og i morgen skal vi feire bestefarsdag. Det er veldig viktige dager i alle familier i Polen. Hvert av bestebarna bør ringe eller gå til besteforeldrene sine. De bør vise at de husker om dem. 

 

I barnehager og grunnskoler er det vanlig å invitere besteforeldrene sine om disse dagene. Often forbereder bestebarna (med lille hjelp av lærer 🙂 ) en litt forestilling for bestemor og bestefar. Barna singer sanger om sin kjærlighet til besteforeldrene og resiterer noen dikt. Til slutt gir de en self-made gave eller blomster.

 

Eldre bestebarna kan reise til besteforeldrene og tilbringe litt tid med dem. Besteforeldrene er alltid glad da! Og jeg er sikkert at hver av bestemorene venter på barnebarna sine med en bakt kake :). Hvis barnebarna bor lang fra besteforeldrene sine, bør de ringe til dem og ønske det beste.

 

Det er viktig å huske også om besteforeldrene som ikke er mer med oss… Da er det fint å gå på kirkegården, tenne en lys og minne dem.

 

Husk om besteforeldrene ikke bare om besteforeldrenesdag!! 🙂

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

3 thoughts on “Hva må alle huske om i dag? Om besteforeldrene sine!

  1. Kan jeg spørre deg om noe.. jeg blir så forvirra av flybillettene.. er det 2 flyplasser i Gdansk??
    Rebiechowo?
    Lech Walesa?
    Er det samme plassen.. er så redd jeg bestiller taxi til feil flyplass om det er 2..😳

    1. Flyplassen som finner sted i Gdansk, Rebiechowo heter “Lech Walesa’s flyplassen”. Så det er det samme flyplassen 🙂 Det er bare enn i Gdansk. 🙂 Så du kan bestille taxi og ikke være redd på ingenting!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top