Er det dyrt å reise mellom Polen og Norge i januar? La oss sjekke

Jeg var nysgjerrig på om det er dyrt å reise fra Polen til Norge og fra Norge til Polen. For å få vite det sjekket jeg noe flyreiser i nærtiden. Billeter koster mellom 72 PLN (omtrent 162 NOK) og 1 512 PLN (omtrent 3 402 NOK) så det er en stor divergens. Det hvor mye biletter koster kommer an på plass du vil reise fra og hvor mange stopper blir det. Jeg har valgt noe turer for å vise hvordan ser det ut i januar. Men først vil jeg skrive litt om flyplasser i Polen.

 

De storste flyplasser i Polen:

Warszawa
i Warszawa finnes det to hovedflyplasser
1. (WAW) Flyplass i Warszawa (Okecie) som ble navnet etter Friderik Chopin. (orig. Port Lotniczy Warszawa im. Fryderyka Chopina). Du kan treffe deg med navn: Warszawa Okecie, Chopins flyplassen, Friderik Chopins flyplassen osv.

2. (WMI) Flyplass Modlin (orig. Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin). Denne flyplassen finner sted 40 km lang fra Warszawa, men fortsatt ble kallet “Warszawa Modlin”.

Wroclaw

1. (WRO) Flyplass i Wroclaw som ble navnet etter Mikolaj Kopernik (orig. Lotnisko Wrocław im. Mikołaja Kopernika).

Poznan

1. (POZ) Flyplass i Poznan (Lawica) som ble nvavnet erret Henryk Wieniawski (orig. Lotnisko im. Henryka Wieniawskiego – Poznań Ławica). Det kan kalles Flyplassen Poznan, Flyplassen Poznan Lawica, Wieniawskis flyplass.

Krakow

1. (KRK) Flyplass i Krakow (Balice) som ble navnet etter Jan Pawel II (orig. Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II, Kraków – Balice). 

Gdansk

1. (GDN) Flyplass i Gdansk (Rebiechowo) som ble navnet etter Lech Walesa (orig. Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy)

 


Fra Warszawa til Norge

Warszawa -> Ålasund 


Warszawa -> Bergen


Warszawa -> Oslo


Warszawa -> Trondheim


Warszawa -> Tromsø


Fra Gdansk til Norge

Gdansk -> Ålasund 


Gdansk-> Oslo


Gdansk-> Bergen


Fra Wroclaw til Norge

Wroclaw -> Bergen


Fra Norge til Polen

 

Prisene er veldig like hvis det gjelder både tur fra Norge til Polen og fra Polen til Norge. Det som kan vi bemerke er at de billigest bilettene er fra/til Gdansk og fra/til Oslo.  Så… Vi inviterer til Gdansk! 🙂

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top