Når er det sønsdagsåpent i Polen? – Kalender 2021

Den tiden av coronavirus fortsetter men jeg håper det vil være mulig å reise til Polen snart. For noen år siden bestemte den polske regjeringen å utstede forbud mot søndagshandel. Disse endringene ble introdusert gradvis, fra år til år.  Akkurat som i fjor – i år er butikkene bare åpne på 7 søndager. Sjekk når butikkene skal åpne i 2021!

Bildet: Pixabay

Hvilke butikker er stengt? For det første er de forskjellige typer butikker (dagligvarebutikker, klesbutikker). Alle kjøpesentre, supermarkeder vil også være stengt.

Det er godt å vite at det er selvfølgelig unntak fra forbudet. Alle restauranter, isbarer, konditorier, kultur- og underholdning steder (f.eks. kino, teater), gavebutikker, apotek, bensinstasjoner, kiosker, blomsterbutikker og andre er åpne på søndager.

Bildet: Pixabay

Alle butikkene vil være åpen på søndager:

  • 31. januar 2021
  • 28. mars 2021
  • 25. april 2021
  • 27. juni 2021
  • 29. august 2021
  • 12. desember 2021
  • 19. desember 2021

Grønne rektangel betyr søndagsåpent. Røde rektangel betyr stengt (jeg har også tatt med høytider som er arbeidsfrie dager som vil da si at butikkene også er stengt)

 

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top