Veganske og vegetariske restauranter i Polen

Flere og flere gir opp å spise kjøtt. Jeg lagde en liste over veganske / vegetariske restauranter i Trippelbyen, Warszawa, Poznan, Krakow og Wroclaw. Jeg oppfordrer deg til å smake på mat fra disse restaurantene, selv når du spiser kjøtt. Husk at veganske / vegetariske alternativer kan finnes på nesten alle “normale” restauranter, men i denne artikkelen finner du restauranter som spesialiserer seg på vegansk / vegetarisk mat.

Pixabay

Jeg har vært på flere av dem, men jeg må fortsatt sjekke mye. For å lage denne listen, lette jeg etter rekommandasjoner om veganske grupper, og alle restauranter ble anbefalt. På listen finner du bare veganske / vegetariske restauranter (og for det meste finner du også glutenfrie alternativer!). Jeg anbefaler spesielt: House of Seitan, Lokal Vegan Bistro, Vegan Ramen Shop, men alle restaurantene er verdt å sjekke ut.

Pixabay

Trippelbyen

Gdańsk

House of seitan

klassiske retter i en ny vegansk versjon, koteletter, melboller

Krowarzywa

burgere

Falla

wrap, hummus, Fatimas hånd, falafel

Manna68

pasta, „and”, tartar, curry

Avocado vegan bistro

Lunch, koteletter, krokett, curry

Avocado Spot

frokost, bagel, burgere, smoothie, kake

Vegan Port

Pizza, koteletter, supper

Faloviec

Falafel, koteletter, pad thai, shoarma

Fukafe

konditori og kafé

Gdynia

Falla

House of Seitan https://www.facebook.com/pyszniutkie/

 

Warszawa

Lokal vegan bistro

koteletter (du burde prøve det!), tofu, supper

Vegan ramen shop

ramen

Krowarzywa

burgere

Vege miasto

Ramen, pasta, koteletter, kake

Leonardo Verde

frokost, sesongmeny, supper, pasta, pizza

Momencik

Buritto, taco

Falla

wrap, hummus, Fatimas hånd, falafel

Loving hut

Orientalsk mat

Uwolnic kury

burgere, salater, wrap, hot dog

Youmiko Vegan Sushi

sushi

Lokal Vegan Bistro

 

Poznań

Byczyn

burgere

Zemsta
kafé, bokhandel, frokost, koteletter

Szczaw i mirabelki

Pancakes, koteletter, kartacze, burgere, pizza

Falla

wrap, hummus, Fatimas hånd, falafel

Wypas

Mat fra hele verden

Vegar

kebab

JeSus

frokost, pierogi

Mixtura

burgere

Krowarzywa

Burgere

Szczaw i Mirabelki
Byczyn
Wypas

Kraków

Krowarzywa

burgere

Vegab

kebab

Glonojad

frokost, lunch, pierogi, buritto, falafel, curry

Veganic

Tempeh, sopp, burgere

Karma

bakeri, kafé, restaurant, kake, middag

Farma

burgere, wrap, zapiekanka

 

Wrocław

Wilk syty

Buritto, supper, omlet, pasta

Vega

frokost, supper, middag, falafel, pierogi

Green bus

Pizza, burgere

Tajfun

Asiatisk mat

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top