Spisesteder, puber og kafeer du bør besøke i Szczecin

Szczecin er Polens sjuende største by og hjem til den største havnen i landet. Den tilbyr mange flotte severdigheter og det er alltid noe å gjøre der, men… Jeg her allerede skrevet om dette her. I dag skal jeg skrive litt om flotte restauranter, puber og kafeer i Szczecin som er verdt å legge merke til! Med hjelp av vennene som opprinnelig kommer fra denne byen, har jeg lagt en liste av de beste stedene. 🙂

Bajgle Króla Jana (Kong Jans bageler) – ul. Rynek Nowy 6
Liker dere bageler? Bagel er formet for hånd i en ringform fra en gjærdeig. Den er laget i håndstørrelse, og blir laget ved å først koke deigen kort i vann før den bakes. Har dere lyst til å smake på de poslke bagelene? Dette er et perfekt sted for å gjøre det. Der kan du spise også en deilig frokost og ha en kopp av varm kaffe. 

BISmZAwDs0N
 
BFPAn3npcrT
 
BBufMjbJclM

Krowa na deptaku – ul. Księcia Bogusława X 47/10
“Hvis man har lyst på burgere, dette er det beste stedet i byen” – sier min veninne som kommer fra Szczecin. Deilig mat og rimelige priser, hva mer kan man ønske seg? 🙂

BNUX105BnTm
BKnjxzFhiaW
 
BHSpdCjjvcc

5 smaków – ul. Śląska 9
De som ikke spiser kjøtt eller gluten, bør besøke 5 smaków. Der skal dere finne masse deilige retter som vil tilfredstille de mest krevende. 🙂
 

9YjjfjLmC9
 
BFL9FVFHubW

Lodziarnia Gelatiamo (iskrem) – ul. Koński Kierat 17
Jeg smakte på iskrem der i fjor – deilig! Stedet tilbyr de alle tradisjonelle smakene, men også noen overraskende, som for eksempel gorgonzola eller basilikum med sitron. 
OBS! Stengt til den 1. februar 2017
 

BF4nu4tQVWG
 
1bIunKGdpf
 
BGMmMEiSXG8

Małpi Gaj – ul. Dworcowa 19
Hvis dere ikke er sulten, men vil gjerne høre på musikk, sitte med en pils og slappe av – da er dette stedet helt perfekt. Stedet er kjent særlig blant ungdommer og studenter i byen og det er mange fester der som dere kan delta i.
 

BKTuS33gH2K
 
BKV6hqUAodb

22 Cafe – Pl. Rodła 8
Har dere lyst til å drikke kaffe med en utsikt over hele byen? Det kan du gjøre på 22 Cafe. De har deilige kaker også! 
 

 
BOm1qRxh7UQ

Kos dere masse i Polen! 🙂 

Noen bilder i innlegget er delt fra forskjellige Instagram-kontoer. Klikk på bilder for å se Instagram-profiler. 

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top