Frokost og brunsj i Warszawa

Frokost er dagens viktigste måltid, sier mange. Den bør gi deg energi til å komme igang på jobb eller skole, men også til å vandre rundt i byen, oppleve nye steder og ha det gøy når dere er på ferie! Når jeg reiser til en ny by, er det veldig viktig for meg å begynne dagen på en god måte. Derfor leter jeg etter spisesteder og kafeer som tilbyr fantastiske frokoster. Jeg er ganske ofte i Warszawa og jeg har mange venner som bor der. Derfor har jeg bestemt meg å lage en liste over 5 frokoststedene som jeg og vennene mine liker å begynne dagen på. 

1. AïOLI
Stedet er veldig populær blant byens beboere, så det kan være fullt av mennesker veldig ofte. Likevel er det et bevis at det er virkelig verdt et besøk! Dere kan bestille fra frokostmenyen mellom klokka 9 og 12. Flotte frokoster i rimelige priser! Dere kan for eksempel ha Coconut Chia Rice, typisk engelsk frokost eller frokostpizza. Mye å velge mellom! Adressen er ul. Świętokrzyska 18.
 

BP0uMPODHEe
 
BOkhEjgDcX_
 
BKjJCN9Dk9T

2. Galeria Wypieków
Galeria Wypieków har flere lokasjoner, så det er alltid i nærheten! 🙂 Det er både et frokoststed og et bakeri som er åpent fra kl. 6:30. Jeg har spist veldig gode pannekaker der! Noen av adressene er: al. Jerozolimskie 29, ul. Rakowiecka 41A, ul. Senatorska 28, ul. Świętokrzyska 32, ul. Emilii Plater 12. 

BQXmjEeAjuL
 
oqFpRPlF8l
BPmZP3PjgbW
 

3. Secret Life Cafe
Stedet ligger på ul. Słowackiego 15/19 og er åpent fra klokka 8 mellom mandag og fredag og fra 10 om helgen. Secret Life Cafe tilbyr veldig god kaffe og deilig, sunn mat. Det er ikke bare frokostene som er flotte der, men også stemningen og servitørene.

BNl1JBUhmy7
 
BLQlOsBBsxb
 
BJM8rTfAjTx

4. STOR
Særlig for dem som tenker på kaffe når noen sier “frokost” 🙂 Likevel tilbyr stor også deilige bagel, kaker og smørbrød. Jeg liker å sitte der også på grunn av det minimalistiske interiøret. Hvis dere er i nærheten av ul. Tamka 33, sjekk dette ut! 🙂

BMjmv9sBOgN
 
BMQzSnnh7Zj
 
BMBmjZeBfF-

5. Fawory
Og sist, men ikke minst, Fawory! Kafeen ligger på Mickiewicza 21 gate. Blant mange annet skal dere finne croissanter, havrekaker, quiche og speilegg på menyen. Kaffe er deilig også!

BM6CFgyBWzI
 
7XQrxCwtAa
-D1UMrQtGK

Er dere sultne allerede? 😉 På tiden å reise til Warszawa og sjekke ut disse stedene! 🙂

Les også om kafeer i Warszawa!

Noen bilder i innlegget er delt fra forskjellige Instagram-kontoer. Klikk på bilder for å se Instagram-profiler. 

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top