Frukostrestaurantene i Kraków

Jeg har allerede skrevet om de beste frokostrestaurantene i Warszawa og Gdańsk, og nå er det på tide å skrive litt om Kraków! Frokost er dagens viktigste måltid, sier mange. Den bør gi deg energi til å komme igang på jobb eller skole, men også til å vandre rundt i byen, oppleve nye steder og ha det gøy når dere er på ferie! Når jeg reiser til en ny by, er det veldig viktig for meg å begynne dagen på en god måte. Derfor leter jeg etter spisesteder og kafeer som tilbyr fantastiske frokoster. Jeg har mange venner som bor i Kraków og de har hjulpet meg med å lage en liste over 5 frokoststedene som mange liker å begynne dagen på. 

Milkbar Tomasza – ul. Tomasza 24
Da jeg spurte vennene mine om de beste stedene å spise frokost på i Kraków, var dette stedet nesten alltid det første som kom til hodet. Du skal sikkert finne noe perfekt for deg hvis du elsker å spise kjøtt eller er vegetarianer. Rimelige priser og store porsjoner! Stedet er åpent fra klokka 8 mellom tirsdag og lørdag og fra 9 om søndag.
 

1D7W0HjfeY
 
BRQQ2gujB13
 
BL0no5jDPvq

Sissi Organic Bistro – ul. Krupnicza 3
Stedet er veldig populær blant byens beboere. Der får dere spise sunn og deilig mat! Sissi Organic Bistro har også en vakker hage, så prøv å finne et sted å sitte ute hvis det er varmt! 🙂
 

BKN2K2wD0lY
 
BIAsjiUgmPK
 
BHRhJlaARsU

Cafe Camelot – ul. św. Tomasza 17
Det er en liten kafe hvor dere kan finne deilige frokoster, men også god kaffe og kaker! Jeg anbefaler fransk toast, omeletter, eggerøre…Eller kanskje er det best å prøve alt! 😉

 
BQNjeblDm_9
 
BLvCpw4BAty
BLRFE1ThijP

Kolanko No 6 – ul. Józefa 17
I Kazimierz distrikt i Kraków finnes det også en annen kafe som er verdt å legge merke til. Besøk Kolanko No 6 enten hvis du har lyst på en deilig middag, eller frokost. Panini eller eggerøre der smaker best!

 
BNtheXshiFo
 
BMLc5djjk0i

Plac Nowy 1 – ul. Plac Nowy 1
Det er ikke bare maten som er deilig her! Interiøret er veldig vakkert! Det er et perfekt sted for å begynne dagen på hvis du besøker Krakow alene, sammen med vennene dine eller familien. Prøv gjerne racuchy – luftige polske pannekaker. 🙂
 

rUYiq2yTq8
pTFIEtSTgv
 
BQGzHEJALVO

Kos deg masse i Kraków! 🙂

Noen bilder i innlegget er delt fra forskjellige Instagram-kontoer. Klikk på bilder for å se Instagram-profiler. 

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

One thought on “Frukostrestaurantene i Kraków

  1. Har vært i Polen ofte men ikke tatt bryet med å se meg om etter frokoststeder (pleier å kjøpe inn frokost fra Biedronka e.l. dagen før) men etter å ha lest og sett litt på disse stedene vil jeg nok vurdere en tilberedt frokost ved neste korsvei, nam nam. Takk for tips! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top