Det vakre julemarkedet i Gdańsk

Hvert år i mange steder i hele verden kan dere finne forskjellige julemarked. En av dem finner sted i Gdańsk. Der kan du føle litt julestemning og smake på både normal og lokal mat samt polsk versjon av gløgg dvs. varm vin eller øl med krydder, nellik og appelsiner. Det er også en fin sted for å tilbringe tid med kjære dine.

 

Julemarkedet i Gdańsk ble åpent en uke tidligere enn i fjor. Den venter på besøkende fra 23.11.2019 til 01.01.2020 hver dag.

I fredag og lørdag åpner det klokka 11:00 og stenger klokka 21:00
Fra søndag til torsdag kan du går der mellom 11:00 og 20:00
24. og 25. desember julemarkedet er stengt!
31. desember er julemarked åpen fra 11:00 til 01:30

 

Bortsett fra maten kan du kjøpe noen “handmade” ting (for eksempel ekologisk kosmetikker), klær eller juleornamenter. Markedet er også en fin sted for barn – der kan de kjøre karusell!

 


Skynde deg!

Det er mange folk på julemarkedet hver dag. Gå der før de kjøper alle vakre ting! 😉


Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top