Julemarkedet i Wrocław 2021

Det sies at det vakreste julemarkedet er i Wrocław. I år besøkte jeg dette stedet for første gang i livet. For meg er det det flotteste julemarkedet jeg har vært på. Hvis du er i Polen, anbefaler jeg deg å besøke Wrocław. Julemarkedet varer til 31. desember 2021. Så i dag inviterer jeg til en liten reportasje og masse bilder.

 

Mat og Drikke

Julekrus er nydelige. Etter det jeg har sett er det mange fra tidligere år, men det finnes også årets (turkise). Prøv selvfølgelig gløgg (det finnes flere typer) men også varm sjokolade! Du finner også vafler som ser annerledes ut enn i Norge. Jeg hadde en vaffel med bakte epler og det er deilig!

 

 

 

 

 

Et verksted av julenissen

Det er verkstedet av julenissen. Det er merker på glasset. Hvis du berører den, vil det begynne å skje noe.

 

 

En eventyrskog

I eventyrskogen finner du boder med flere eventyr. Der vil du lære historiene om Rødhette og ulven eller Pinocchio. Dessverre på polsk.

 

 

Håndverk

Julemarkedet er også et flott sted å kjøpe en gave eller en suvenir. Der finner du mye mat og drikke, som alkohol, kjøtt, pepperkaker og oscypek. Også ulike typer juletrepynter, hansker, luer og keramikk.

 

 

 

Når?

Julemarkedet er åpent daglig frem til 31. desember 2021 (kl. 10-21). Det er også noen endringer der:

– 24. desember 2021 – stengt

– 25. desember 2021 – stengt

– 26. desember 2021 – åpent fra kl. 13.00 – 21.00,

– 31. desember 2021) – salg innen kl. 17, utvalgte står frem til kl. 3 (1. januar 2022).

 

 

Hvor er julemarkedet i Wrocław?

Julemarkedet er på torget og på plassene og gatene ved siden av.

 

Anbefaler jeg? Helt sikkert! Det er et sted hvor du kan føle julens magiske atmosfære. Men hvis du ikke liker ansamlinger, anbefaler jeg å besøke julemarkedet utenom helgen.

 

 

 

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top