Neon Side Galleri i Wroclaw

Det er et interessant sted i Wrocław med mye historie. Jeg snakker om Neon Side Galleri som ligger i gamlebyen og er et flott sted verdt å besøke.

 

Galleriet ligger i nærheten av hovedtorget, på Ruska gate. Det er et kunstnerisk sted. Der finner du over 20 neonskilt, men det er ikke alt. Det arrangeres ulike kunstmøter, og du vil se veggmalerier på veggene. Stedet er også perfekt for neonskilt, da det før var et foretak Reklama der, som produserte neonreklamer. Det er et flott sted hvis du ønsker å ta bilder, spesielt om kvelden (neonreklamene lyser ikke om dagen)

 

Neonreklamene kommer fra steder som fungerte i Wroclaw og Nederschlesiske voivodskap og har en interessant historie, her er noen av dem:

Wroclaw Glowny– neonreklamen, som var på bygningen til jernbanestasjonen på 1960-/1970-tallet.

Kino Warszawa– den første kinoen etter krigen i Wrocław

Kwiaty, Kino og Modny StrójKwiaty var reklamen for en blomsterhandler, Modny Strój – en klesbutikk, og Kino fra Kino Warszawa. Disse tre neonreklamene har også en annen historie. Denne ble brukt i den polske filmen Ida, som vant en Oscar.

Rumcajs og Hanka– kommer fra matbutikker Społem

 

 

 

Adresse:

Ruska 46c,
50-079 Wrocław

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top