Påskedager i Polen – hva er åpent?

Påsken kommer snart. Mange av dere har spurt hvordan påskedagene er i Polen. Så en kort informasjon i dag.

Bildet: Pixabay

 

Arbeidsdager er langtorsdag og langfredag. Da er alle stedene åpne. På påskeaften er butikkene vanligvis åpne kortere til rundt kl. 13.00 – 15.00. Butikker / kjøpesentre er stengt på første påskedag og andre påskedag.

Bildet: Pixabay

 

Hva med kultursteder? Museer og liknende er stengt på første påskedag. Det er forskjellig på andre påskedag. Noen steder er åpne, for eksempel museet for polske jøders historie i Warszawa. Andre steder er stengt, som Emigrasjonsmuseet i Gdynia. Dette er best for å sjekke nettsidene til stedene du ønsker å besøke.

 

Hva med restauranter og kafeer? Det kommer an på. Det er vanligvis stengt på første påskedag. Men det betyr ikke at alle restauranter blir stengt. Det er alltid noen få restauranter som vil holde åpent den dagen. Det er mer sannsynlig at flere restauranter og kafeer holder åpent på andre påskedag. Noen dager før informerer restauranter og kafeer om sine åpningstider i påskedagene på sine nettsider eller facebook. Jeg anbefaler at du sjekker stedet du ønsker å besøke på forhånd. Du kan også skrive til disse stedene.

 

Når er det sønsdagsåpent i Polen? – Kalender 2022

 

Reiser du til Polen i påsken?

 

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top