Restriksjoner i Polen 2021

Nylig skrev jeg om å reise til Polen, og i dag skal vi se hva med koronarestriksjoner. Det er ingen store begrensninger i Polen. Restriksjonene følges ikke så mye i dag som ved begynnelsen av pandemien. Vaksinerte mennesker har ikke de samme privilegiene som for eksempel i Frankrike. De er ikke inkludert i limiter for mennesker, som for eksempel er på hoteller, kinoer eller restauranter. Så vidt jeg vet, er det heller ikke kontrollert.

Bildet: Pixabay

 

Hva er åpent i Polen?

Alle steder som restauranter, kinoer, diskoteker og museer er åpne. De fleste steder må være færre mennesker, men ikke alle gjør det.

Hoteller

Det kan være 75% av menneskene på hotell.

Bryllup

Bryllup kan organiseres for opptil 150 mennesker.

Munnbind

I Polen må du dekke munn og nese med munnbind i bygningen, offentlig transport, butikk, kjøpesenter, kino, teater, osv. Du trenger ikke bruke munnbind når du er ute i frisk luft, i parken, skogen, på stranden, osv. Det spiller ingen rolle hvilket munnbind du har.

Å være ærlig, dette er annerledes. Mange bruker ikke munnbind. Jeg har ikke sett noen iført munnbind, for eksempel i en klubb. 

1,5 meter – minimum avstand mellom fotgjengere

Ekskludert fra dette kravet er:

foreldre med barn som trenger omsorg (opp til 13 år),

mennesker som bor sammen eller familie

mennesker med funksjonshemminger

Dette følges heller ikke.

 

Reise til Polen 2021

Nye restriksjoner i Polen fra 15. desember 2021 HER

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top