Interessante museer og kunstgallerier i Krakow

Jeg er veldig interessert i kunst og når jeg reiser til en by, leter jeg etter steder hvor jeg kan se fotoutstillinger, skulpturer og malerier. Jeg liker også å besøke historiske museer for å få vite mer om området som jeg besøker. Jeg tror at det er viktig for mange som reiser, så jeg bestemte meg å skrive her litt om interessante gallerier og museer i Kraków. For noen dager siden skrev jeg om slike steder i Gdańsk også. Du kan lese om disse her.

Galeria Bunkier Sztuki – Plac Szczepański 3a
Nå finnes det over 350 verk på Bunkier. I tillegg har de ofte flotte samtidsutstillinger. En billett koster 12PLN, gratis inngang på tirsdager. Stedet er åpent fra tirsdag til søndag, stengt på mandager. Mer informasjon her.
 

BDQX6QAsmgS
BJX_zlXBveB

MOCAK – samtidsmuseet i Kraków, ul. Lipowa 4
MOCAK er et populær samtidsmuseet. Mange populære artister har sine utstillinger der. En berømt norsk fotograf Rune Eraker hadde sin utstilling der i 2014. En billett koster 10PLN. Stedet er åpent fra tirsdag til søndag. Mer informasjon her.

BJXYWJQgiVw
 
BLbHf76AODl
 
BLV5vO4hplh

Galeria Sztuki Polskiej – galleri av polsk kunst – Rynek Główny 3
Der kan dere se posle malerier fra 1800-tallet. En billett koster 16PLN. Mer informasjon finner dere her.

BLoB4O-jvX9
 
BLqcBjOAS7q

Muzeum Historyczne Miasta Krakowa
Hvis dere vil gjerne vite mer om Kraków og byens historie, er det verdt å besøke dette stedet. Museet har flere avdelinger og flere detaljer finner dere her.

_1i_jnmRb8
 
BKjCsV3jO5O

Muzeum Lotnictwa Polskiego – al. Jana Pawła II 39
Det er også verdt å besøke det Polske luftartsmuseet. På dette omfattende luftfartsmuseet finner dere sjeldne fly fra begynnelsen av 1900-tallet, bombefly fra andre verdenskrig og en høyteknologisk interaktiv utstilling. En billett koster 15PLN. Dere kan lese mer om museet her.

BIugsbfgIB8
 
BHp1ZNmhazT
 
BHK6SS-gC4W
 
Les gjerne om kafeer og puber i Kraków! Kos dere! 🙂
 
Noen bilder i innlegget er delt fra forskjellige Instagram-kontoer. Klikk på bilder for å se Instagram-profiler. 
Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top