Frokost og brunsj i Poznań

Jeg har allerede skrevet om de beste frokostrestaurantene i WarszawaGdańsk, Kraków og Wrocław, og nå er det på tide å skrive litt om Poznań! Frokost er dagens viktigste måltid, sier mange. Den bør gi deg energi til å komme igang på jobb eller skole, men også til å vandre rundt i byen, oppleve nye steder og ha det gøy når dere er på ferie! Når jeg reiser til en ny by, er det veldig viktig for meg å begynne dagen på en god måte. Derfor leter jeg etter spisesteder og kafeer som tilbyr fantastiske frokoster. Jeg har mange venner som bor i Poznań og de har hjulpet meg med å lage en liste over 6 frokoststedene som mange liker å begynne dagen på. 


Bildet: Fotolia

Lavenda cafe&lunch – ul. Wodna 3/4
Denne kafeen er veldig sjarmerende! Det er hyggelig å sitte der, men ikke bare på grunn av vakkert interiør. Frokoster der er som himmelen i munnen 🙂 De erfarne kokkene baserer på ferske sesongprodukter, og brødet som de tilbyr, blir bakt på stedet. Lavenda er åpent hver dag fra klokka 8:00. Rimelige priser (omtrent 15PLN), store porsjoner og de beste smakene!
 

BPVCyTqDr8O

Drukarnia Skład Wina&Chleba – ul. Podgórna 6
Fersk brød, deilig kaffe… Hva mer kan man ønske seg? 🙂 Hver dag kan dere spise frokost der mellom klokka 7 og 12 (om helgen til klokka 13). Til hver frokost får du kaffe, te eller jus. Jeg anefaler den engelske frokosten og pannekaker med kannel og epler 🙂 Der kan dere også kjøpe brød og rundstykker.
 

BSYT83GBSwT
 
BSV_crxB_pW
 
BSJrThaB0RM

Zielona Weranda – ul. Ignacego Paderewskiego 7
Dette stedet er helt magisk! Alle vennene mine anbefaler det og det er synd at jeg ikke har vært der ennå! Et fargerikt sted med masse deilige frokoster å velge mellom! Stedet er åpent fra klokka 10 hver dag. Frokostene er litt billigere enn i Lavenda og Drukarnia (omtrent 20PLN), men de er helt verdt prisen 😉
 

BSdKyN5F1yB
 
BSaxdI5FJH_
 
BSA_Kx8FoqL

Stragan Kawiarnia – ul. Franciszka Ratajczaka 31
Hvis du ikke kan forestille deg hvordan det er å begynne dagen uten kaffe, bør du besøke Stragan 🙂 Kaffen der er av høyeste kvalitet, og i tillegg kan du spise en anstedig frokost der. Stragan er åpent fra kl. 8:00

1fgcNgJ9fs
 
BJ7zVWsAZUP
 
BGHSjJ8J9Tt

LeTarg Bistro&Bar – ul. Półwiejska 42, Stary Browars gårdsplass
Forfriskende smoothier, velsmakende frokoster og kaker! Det er det som LeTarg tilbyr. Prøv gjerne Croque Madame eller frittata med tørkede tomater, gorgonzola og spinat! Stedet tilbyr også spesjelle frokoster for dem som trener og prøver å holde dere i form.
 

BJYQZ5EADFW
 
BSYOb9aAifj
 
BRgE9IUDZXe

Cocorico Cafe&Restaurant – ul. Świętosławska 9
Jeg liker veldig mye Cocoricos interiør. Stedet er veldig pen og i tillegg tilbyr den vennlige servicen deilig kaffe og frokoster. Der kan dere også organisere fester! Gode omeletter og Cocorico-frokost!
 

51sZzvtkO3
 
BSBu6PTjqYG
 
BJueBeLgRmp

Smacznego! 🙂 Kos dere i Poznań!

 

Noen bilder i innlegget er delt fra forskjellige Instagram-kontoer. Klikk på bilder for å se Instagram-profiler. 

Hei og velkommen! Jeg heter Ania og bor i Gdańsk, men jeg kommer fra Schlesien :) Jeg liker å besøke nye steder og prøve nye ting. Jeg vil vise dere kjente og ukjente steder i Polen. Men også gi masse gode reisetips til dere som vil besøke Polen! Jeg håper dere vil elske Polen :) Kontakt: [email protected]
Posts created 745

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top